/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Jog
Fra : NetMechanic
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 13-05-03 15:08

Jeg har en Yamaha Jog stående, som jeg egentlig havde tænkt mig at hive frem til at bruge til/fra arb.
Mit spørgsmål lyder på,
Jeg havde tænkt mig at montere en 21 mm studs, 47,6 Athena cylinder kit, m topstykke & stempel osv og membran osv, anden potte og en Karburator på også, det her er jeg i tvivl om:
Det jeg gerne vil have er, den skal kunne køre 100 kmt +/- 5 kmt ca, og have et optræk der siger spar2.
Gearing, HVAD gør det helt præcist? Skal jeg bruge det? Hvis ja, hvilket?
Sådan en trykfjeder, til koblingen, har jeg set en del af, og med forskellige hårdheder, hvad gør DE præcis? og skal jeg bruge og hvilken?
SKAL jeg montere en anden krumtap ? og igen, hvilken osv :)
Jeg er åben for gode ideer, og det skal være inden for en rimelig prisklasse, studs,cylinderkit og udstødning har jeg allerede, altså tunet.
Jeg havde tænkt mig at handle det fra, Http://www.Scooter-shoppen.dk hvis i vil kigge på delene derfra for at guide til køb.

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 110 point
Dato : 13-05-03 15:51

Gearingen skal du have, den øverste eller den nederste herinde: http://www.scooter-shoppen.dk/navi2.asp?producent=Yamaha&model=Jog/Axis&gruppe=Gearsæt&nummer=72 helst den øverste...

Krumptap SKAL du have, da den originale ikke holder til så mange RPM, vælg en af de tre øverste på: http://www.scooter-shoppen.dk/navi2.asp?producent=Yamaha&model=Jog/Axis&gruppe=Krumtap&nummer=72 igen, helst den øverste....

og du bliver også nød til at købe en anden variomatic, ellers får du ikke så meget ud af dit tun, vælg Athena eller malossi'en på den her side: http://www.scooter-shoppen.dk/navi2.asp?producent=Yamaha&model=Jog/Axis&gruppe=Variator&nummer=72 der er trykfjeder med begge to....

Det skulle vist være det, ellers gå ind på www.moped.dk og gik under tuning, der er nogle guides til hvad du bør smide i den !

Jon - Moped.dk

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-05-03 15:54

ups, du bliver vist nød til selv at kopiere hele linket, da kandu vist ikke kan finde ud af lange links...

Kommentar
Fra : NetMechanic

Dato : 13-05-03 16:27

Hvis du også skulle vælge en karburator, hvilken ville du så mene?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-05-03 16:37

Jamen hvis du har en 21mm studs liggende, så ville en 21mm kaburator jo nok være en god ide, og det passer også godt til din opsætning...

Så du kunne meget passende vælge en 21mm amal, eller evt. dellorto....

Kommentar
Fra : NetMechanic

Dato : 13-05-03 16:37

ThanX

Godkendelse af svar
Fra : NetMechanic

Dato : 13-05-03 16:38

Takker dæR :)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 13-05-03 16:50

Altid rart at kunne hjælpe