/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 7 og vista vpn logon
Fra : dcedata1977
Vist : 612 gange
500 point
Dato : 19-01-11 19:44

Hej

Jeg har en problem og det er at jeg har en windows 2008 server standart

jeg har installeret AD DNS DHCP VPN på den

problemet består af at den først skal logge på vpn serveren og derefter domænet

se denne billed http://www.nsnetwork.dk/billed1 som er vist i windows xp

men jeg har ikke denne mulighed i vista og windows 7

er det noget i registeringsdatabasen som skal ændres ?

nogle som har en forslag ???

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-01-11 19:55

Har du ikke stillet det her spørgsmål før?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-11 20:41

Og ANNULERET det

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-01-11 00:01

come on gutter, annulleret efter en måned uden brugbart svar.

jeg vover gerne pelsen her.

1. gå i netværk og delingscenter
2. opret ny forbindelse
3. vælg forbindelse til arbejdsplads
4. vælg VPN
5. indtast oplysninger og sæt hak i tillad andre at bruge forbindelsen
6. der er nu kommet en blå knap til netværk logon (du skal muligvis vælge skift bruger inden du kan se den, afhænger af sikkerhedspolitikkerne)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-01-11 00:05

Så for søren, den havde jeg lige overset:
Citat
Gå ind i netværks og delingscenter og så vælg "opret en ny forbindelse eller et nyt netværk" og så følg indstrukserne.

webnoob havde faktisk givet et brugbart svar i den annullerede tråd, spørger har bare ikke været klar over det

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 22-01-11 17:35

hej

jeg kan simpelhen ikke få den til at virke, jeg snakker om punkt 6

er vi enige om at det er windows 7 ultimate ? som brugeren skal bruge ?

Jeg vil meget gerne have en fuldstændig beskrivelse.

min oplysninger er :

ip : 90.185.121.116

brugernavn : dcedata

kode : p@ssw0rd

domænet : pandrupvpn.dk

jeg har en msn adresse som jeg gerne giver ud, så jeg kan få en guide til det her, for jeg kan bare ikke få det til at virke overhovedet

glæder mig til din svar

mvh

dcedata1977

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-01-11 21:23

Citat
er vi enige om at det er windows 7 ultimate ? som brugeren skal bruge ?

en pro version er nok, og det samme gælder vista (der hedder pro versionen business)

Nu er computeren vel meldt ind i domænet, ellers er det jo ligemeget med at starte vpn før du er logget ind

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 22-01-11 22:35

hej

det jeg gør er at logge på vpn serveren og derefter logger jeg på domænet, og genstarter computeren og når den kommer til at jeg skal logge på.

skriver den : der er ikke nogle logon servere som kan betjene logonanmodningen

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 22-01-11 22:37

fordi at den ikke er logget ind på vpn serveren

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 22-01-11 22:51

men hvis jeg logger ind på computeren Ude at logge på domænet, og derefter logger på
vpnserveren, kan jeg fint logge ind på domænet.

det virker bare lidt forkert at jeg skal logge ind lokalt, og derefter forbinde til vpnserveren, og derefter logge ind på domænet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-01-11 23:47

Det virker da overhoved ikke forkert, det er sådan det fungere og skal fungere. Ved at prøve på at logge på et domæne hvor er ikke kan kommunikeres med domæne kontrollere så vil dine credentials aldrig blive authenticated og hvorfor du vil blive nægtet adgang til computeren.

På bærbar computere "gemmes" denne kontrol så man kan logge på din computer hvis man fx. er sælger og sjælent er på kontoret.

Den eneste måde du kan få det til og fungere som du vil er hvis dit netværk/domæne kontrolleren er sat op til at køre med Direct access, så vil du være logget på domænet samtidig med at du bliver logget på computeren.

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 18-02-11 23:02

er det ikke muligt at lave sådan at jeg kan sætte den op til at logge på vpnserveren inden log on på domænet ?

min brugere er alle nogle som er afhængige at logge på domænet

:)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-02-11 23:04

For pokker da, du har fået det svar flere gange.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-02-11 01:39

gentager lige mit spørgsmål
Citat
Nu er computeren vel meldt ind i domænet