/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hamburgryg
Fra : TanteAnne
Vist : 1814 gange
100 point
Dato : 18-01-11 15:30

Jeg skal have gæster og vil servere Hamburgryg, men trænger til en ny måde at lave den på, jeg plejer at koge eller glasere den. Er der nogen der har nogle forslag til noget nyt og også noget spændende tilbehør.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-01-11 16:02

Jeg er stadig vild med den sennepsglaseret hamburgerryg.

Men jeg vil gerne have kartoffelrösti og en relish til - og evt. ærtepurè.

Relish af majs (skåret af en kogt majskolbe), 2 tomater i tern, 1 rødløg i tern, 1 avocado i tern, vendt i olivenolie/lime/salt og peber og evt. lidt chili.

Ærtepure: frosne ærter kogt i bouillion, blendes med 1 tsk. smør. (+frisk hakket mynte)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-01-11 17:32

Enhver øffer ville glæde sig til at blive serveret således:

Stik lidt dybe huller flere steder i kødet med en tynd spids kniv, ind i hvert hul anbringes der 1/4 fed hvidløg og frisk mynte hvorefter det koges.
Glaseres i ovnen med en blanding af akaciehonning, dijonsennep og sesamfrø.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-01-11 20:57
Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 19-01-11 10:38

Pas på du ikke får en for hårdt pumpet hamburgerryk. De ser billige ud men svinder meget og smager så tørt salt og kedeligt.
Den koges uden dikkedarer ved svag varme , men kogende de første 20 minutter, til den er færdig. Det varer ofte noget længere end de medleverede kopskrifter. Brug elektronisk kødtermometer, som tåler at være i gryden.

Sukkerglacering uanset om det er med honning er noget madgrisseri, som man bruger for at skjule en ringe kødkvalitet.

Serveres ,ed masser af friske ikke forkogte gtøntsager. Udbudet af gode grøntsager er desværre ikke så stort for tiden. Porrer og blomkål kan dog fås gode. Mange-tout er også til at få friske, omend de er dyre.
Lav comberland sauce til. Den er nem og hurtig og så får folk , der ikke kender den en ny oplevelse.

Godkendelse af svar
Fra : TanteAnne

Dato : 04-04-11 15:15

Tak for svaret transor.