/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Peugeot Buxy vil ikke starte!
Fra : ostemanden
Vist : 844 gange
150 point
Dato : 13-05-03 13:44

Min Peugeot Buxy er lige pludselig holdt op med at starte via el-starteren. Den eneste måde jeg kan starte den på nu er via kick-starteren. Troede i første omgang at det var batteriet, men en skiftning af det har konkluderet, at det IKKE var det der var noget galt med.
Når jeg trykker på elstarteren, lyder det som om der er et relæ der påvirkes, men ellers sker der intet andet...

Håber på at der er nogen der kan hjælpe mig!

MVH Jens!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 13-05-03 13:50

PS. Glemte lige at fortælle at når jeg prøver at el-starte den, så kan jeg se at den tar på strømmen. Det kan jeg se ved at kigge på bremselyset. For at elstarte den skal jeg holde bremsen inde, og derved tændes bremselyset. Når jeg så trykker på elstarteren klikker det ligesom et relæ slår til, og bremselysets lysstyrke bliver reduceret... Bare lige så i ved det

Accepteret svar
Fra : 1april

Modtaget 150 point
Dato : 13-05-03 17:23

Det er sikkert startmotoren det er galt med,undersøg om det er en model du kan komme til at undersøge om motoren er mekanisk blokeret eller undersøge om du kan skifte kul på motoren.

Godkendelse af svar
Fra : ostemanden

Dato : 15-05-03 07:35

Tak for svaret 1april. Jeg gjorde bare det at jeg fandt relæ'et neden under og bankede let på det med en hammer, og VUPTI! Nu elstarter den igen! Men da der ikke er andre der har gjort sig et forsøg herinde, tilfalder pointene til dig!