/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
nogen der har styr på forsikring.....
Fra : tiemaster
Vist : 884 gange
300 point
Dato : 17-01-11 17:47

har lige et spørgsmål ang min forsikring inden jeg ringer til dem igen imorgen :)

jeg har været så uheldig at falde i faldet bøjede jeg et ribben og forstuede øverste del af rygsøjlen..
plus mine briller røg af og gik i stykker sådan så de ikke kan laves ved optiker, ringer til mit selskab og de siger at det dækker de ikke da jeg ikke har en pludselig opstået skade tillægs forsikring....

men i 2009 væltede jeg på cykel hvor jeg havde min bærbare pc i en pose på styret hvorved skærmen flækkede og det dækkede de uden tøven...

såhvad er forskellen ?????

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-01-11 17:52

Hej tiemaster.

Forskellen ligger i, at selskaberne dækker en tingskade, hvor et færdselsmiddel er indvolveret i.
Det vil sige, at hvis du fx i et trafikuheld i bil får ødelagt dine ting - fx dine briller og tøj og din dyre ketcher, så får du tingene erstattet. Hvis du kører på din cykel og vælter, så er et trafikmiddel involveret og hvis du her får fx dine briller og tøj og din dyre ketcher ødelagt, så får du tingene erstattet, så derfor fik du dine ting erstattet sidste gang.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 17-01-11 18:40

Jeg kan forstå din forsikring går på legembeskadigelse, dvs forsikringen dækker kun det. Selskabet mener så, du skulle have en sideordnet forsikring, der dækker brillerne - måske har du en ved nærmere efterforskning f.eks en husforsikring

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-11 00:11

Du skal lige være opmærksom på at hvis du har en ulykkesforsikring, så er det måske muligt at få fysioterapi behandlinger betalt af forsikringen i 1 år. Prøv at undersøge det.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 24-03-11 20:09

SE HVOR DU GÅR OG HVOR DU CYKLER.....

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-03-11 21:30

Du har ikke en gangforsikring, men en færdselsforsikring