/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
You See + boksen til dit tv..
Fra : atie
Vist : 1394 gange
200 point
Dato : 17-01-11 12:28

Jeg kan ikke rigtig finde andre steder her på kandu hvor jeg kan stille mit spørgsmål så jeg prøver her.

Er du en af dem der har en lejet digital boks fra You See til 89 kr. om måneden med harddisk optager i.. vi harfFordi vi ikke mere kunne se de digitale kanaler på vores tv som kun er 2 ½ år gammel og man skifter ikke tv til 14.000 kr ud med et nyt, derfor.
Sagen er at you see ikke oplyser sine kunder om at..

YouSee har et massivt strømforbrug på hele 21 watt i standby-mode

YouSee's boks – en Samsung SMT-H3126 PVR - bruger ca. 27 Watt,
når den er tændt og altså næste tre fjerdeldele af dette, når den er i standby.

Selvom standby-forbruget på mange apparater er langt højere end den ene watt, som nye EU-regler har fastlagt som øverste grænse så slipper de fleste igennem især You See. De nye regler siger, at apparaterne enten skal have mulighed for at blive slukket helt eller have en standby-funktion, hvor apparatet ikke må udføre nogen funktioner. YouSee-boksen har mulighed for at blive slukket helt og , som den er defineret af EU. Der er derfor ingen konsekvenser for YouSee-boksene,” Men hvis boksen slukkes bagpå hvor der er en afbyderknap, så kan man heller ikke optage planlagte udsendelser og får heller ikke programopdateringer.
Hvis man slukker bagpå knappen, så går der timer før man igen får opdateringer om hvilke programmer der vises på tv når man tænder igen. Så som sådan er knappen ikke til noget som helst. Og man er tvunget til at have boksen på standby.
Man binder sig ½ år ved leje af boksen og kan så derpå opsige lejemålet.

Vi vil opsige boksen, men hvad gør man så ? for man skal jo have en boks med harddisk og 2 tuner, for både at kunne se og optage samtidig. Og så skal man jo gerne kunne se de digtale programmer man betaler for. Vi har kabel tv.. og vores tv er kun forberedt til HD altså ikke mpeg4

Er der nogen der har nogle gode råd til hvad man skifter til om ½ år. Vi har ikke fundet nogen boks med 2 turner nogen steder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-11 12:37

Glem det EU vrøvl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-11 12:38

Citat
Vi har kabel tv.. og vores tv er kun forberedt til HD altså ikke mpeg4

Du behøver IKKE mpeg4-tuner for at se kabel TV

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-01-11 12:45

Jeg har en Abeo AB-DVBC1. Digital Set Top Boks,til Yousee den virker fint og der kan man sætte en USB pind/Harddisk til og optage til dem, der er godt nok kun en tuner i den, købt i Aldi til 599 tror jeg det var

Kommentar
Fra : atie

Dato : 17-01-11 16:14

Jeg tror Refi har misforstået noget...
Jeg kan sku da godt se kabel tv.. Men de fleste kanaler i min pakke er efterhånden blevet digitale og der er HD kanaler og dem kan jeg ikke mere se FORDI vores fjernsyn kun har mpeg2.. Derfor skal man have en boks (med indbygget optager og afspiller harddisk) der kan lave det om til mpeg 4 så kan man se de kanaler igen der er blevet digitale og samtidig optage digitalt. idet der er 2 tuner i boksen,, smart

Og det jeg er fortørnet over er at boksen vi har fået bruger 21 wat standby og 27 wat når den er i brug, ifølge EU regler må det kun ligge på 5-6 wat..

Og til Klaudi,, når du kun har en turner i din hardisk, så kan du jo ikke optage og se samtidig.. vel .. , kan du så optage digitalt? men 599 kr er jo rimeligt,,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-11 16:35

Citat
Jeg tror Refi har misforstået noget...

Nej - jeg har IKKE misforstået noget....

Du himler over 21-27W og pludselig er det et spørgsmål om at optage....

Hvis hverken dit TV eller din optager har mpeg4 - ja så skal der 2 tunere til HVIS du både vil SE mpeg4 og samtidig OPTAGE mpeg4 fra en anden kanal....

Hvor ofte har du lige brug for det

Du kunne jo købe en optager med mpeg4-c tuner

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-01-11 16:38

Man kan se det man optager på boksen, og så kan man jo slå over på kabel igen og se et andet program, jeg går da ud fra den optager digitalt
http://www.abeodigital.com/da/produkter/details/98/50/billede/ab-dvbc1---digital-set-top-boks

Kommentar
Fra : atie

Dato : 17-01-11 17:07

Hej Refi

http://yousee.dk/plus

( jeg kan ikke få sat linket ind så du kan klikke) men det ved du jo også hvordan man kan gøre ikke

kik lige på den her adresse, så ser du boksen jeg har lejet.. den kan meget, men er dyr i brug, det er faktisk det jeg er mest sur over.. det bliver 400 kr i el om året.. bare for standby
men sådan er der så meget..

og tak for dine altid sjove og gode kommentar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-11 17:41

Citat
den kan meget, men er dyr i brug

Det er jo vilkårene hvis du vil have det nyeste nye

Reelt giver boksen dig vel IKKE noget - udover måske enkelte "gratis" HD-kanaler....

At den er netopkoblet kan jo KUN bruges til noget hvis man har brug for det....

STOFA har det samme.... Netopkoblingen giver "kun" programoversigter og filmleje samt 2 eller 3 kanaler der KUN findes i mpeg4 - det koster kun 15 kr pr måned - og Web-TV er GRATIS