/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af all round computer
Fra : Mike_Wazoski
Vist : 1308 gange
500 point
Dato : 16-01-11 14:57

Jeg tænker på at købe en all round computer til maks 4000 kroner - dog er svært at gennemskue de mange forskellige tilbud, der findes på marked.

Hos elgiganten har jeg fundet dette tilbud
Kode
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/IMEDIA6574NCD/packard-bell-imedia-stationar-a6574ncd
- det er en Packard bell imedia AMD Phenom II X6-processoren (1035T) med 6 kerner og 6GB RAM, nVidia GeForce GT 320M-grafikkortet med 1024MB RAM 1000 gb harddisk til 3999 kroner.

Der er januar udsalg, så der må findes mange andre gode tilbud, men findes der noget som er bedre til de samme penge?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-01-11 15:19

Det er ikke blot en alround computer men en af de bedre. Alt er ok når man tager prisen i betragtning. Den turde jeg godt binde an på

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-01-11 15:35

Husk at Du skal bruge 64 bit styresystem, 32 bit kan kun finde ud af at bruge 3 gb ram.

Windows 7 ultimate kan klare det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-01-11 15:48

Der er Vindows 7 Home 64 bit med i købet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-11 16:55

Hvis du køber en 64 bit skal du vide at det ikke er sikkert at scanner, printer og div. virker til den. Ikke hvis tingene er nogle år gamle.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-01-11 16:59

granner01 har en pointe, for man kan sagtens komme ud i problemer med hardware man har. Men en god ting er jo at inden du køber kan du jo lige tjekke om du kan finde 64 bits drivere til dit grej. Så slipper du for ubehagelige overraskelser undervejs

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-01-11 17:01

LIge for at slå det fast. Du spørger til en allround pc og det er den meget fin som, men du må ikke forvente en spille pc. Der er mange spil som kortet kan følge med til men ikke alt kan spilles i fuld opløsning.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-01-11 17:04

Men du kan jo gå ind og lege lidt på denne side. Der kan du vælge dit grafik kort og det spil du vil spille og så kan du se om det magter opgaven.

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-11 18:04

Kan ikke hjælpe. men følger spændt med her...
Selv har jeg en hp stationær, men min kones bærbare er holdt sammen med tape.

Begge har vi XP; Windows 7 er nyere, men er det bedre?

Vil aldrig købe en media, men det er måske gammel overtro??
Og heller ikke AMD processor, har de overhalet Intel og er 64 bit nødvendig for amatører???

Undskyld hvis jeg forplumrer spørgsmålet, men jeg er nok ikke den eneste med de synspunkter...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-01-11 20:03

Citat
Vil aldrig købe en media, men det er måske gammel overtro

Det er jo ikke et dedikeret media-center som vi så på markedet en overgang, computeren er blot monteret med et HDMI-stik hvilket giver lettere tilslutning til TV....derfor kalder de det en mediecomputer.

Der findes et XP-styresystem med tillæg af media, jeg ved ikke om Windows 7 også har et sådant

Kommentar
Fra : Mike_Wazoski

Dato : 16-01-11 20:57

Prisen er lige blevet ændret på computeren fra 3999 til 6499 kroner i Elgiganten, så jeg leder efter et godt alternativ til Parckard bell imedia - til omkring eller lige under 4000 kroner ... i stedet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-01-11 17:49

Ja så har du slået til for sent, for som jeg sagde tidligere så var det et rigtigt godt tilbud.
Fra du stillede spørgsmålet og til at prisen steg, gik der kun 6 timer.

Ser lige hvad jeg kan finde

Accepteret svar
Fra : Malk71

Modtaget 500 point
Dato : 19-02-11 08:30

Jeg ville helt sikkert kigge på mm-vision.dk´s hjemmeside, de har super gode tilbud som sjældent ligger langt fra den pris hardwaren koster hvis man skulle købe delene selv og selv bygge :)

Her er et godt bud på en all round pc, du kan selv opgradere de enkelte dele hvis du F.eks gerne vil ha mere harddisk plads :)

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99105&type=pcsystem

Godkendelse af svar
Fra : Mike_Wazoski

Dato : 19-02-11 09:53

Tak for svaret Malk71.

Jeg tager en vision green office computer med lidt mere ram og et windows styresystem

Kommentar
Fra : Malk71

Dato : 19-02-11 10:13

No problem :)
4-5 af mine venner har købt deres PC´er derfra og har ikke hørt noget negativt overhovedet.
Have fun med din nye PC :)