/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ingefærknolde spirer...
Fra : hovsada
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 16-01-11 10:27

mine ingefærknolde har nu fået blade efter spiring i en skål !
...skal de i en potte med muld? vil gerne have at de udvikler sig yderligere, men jeg ser ingen rødder ?
sidst jeg havde knolde der spirrede tørrede de bare ud..

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-01-11 10:29
Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-01-11 11:28

Det er en tropisk plante, som overvejende dyrkes i Indien. Du skal sætte den i let jord, og holde den godt fugtig i sommertiden (svarende til monsunregnen). I princippet kan den blomstre smukt; men du skal være meget heldig eller dygtig før det sker. ellers får du bare noget ranglet grønt noget.

Jeg gætter på at den skal have masser af lys.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 16-01-11 11:37

venter lige på lidt flere svar og erfaringer !

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-01-11 12:43

Ekko! Masser af lys. Bare en halv meter inde i huset er lysmængden på en dag nede på en tyvendedel til en hundrededel af lysmængden på friland. I en god vindueskarm en faktor ti nede.

Kommentar
Fra : katekismus