/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Hvis man bliver gravid ved et uheld
Fra : Betty Boop
Vist : 2153 gange
300 point
Dato : 16-01-11 10:17

Min veninde og jeg sidder og snakker om, hvis man bliver gravid ved et uheld.

1. hvis man ikke fortæller hvem der er far til barnet, hvilken konsekvens for det ? ( ud over at barnet ikke ved hvem dens far er )

2. kan man senere få den biologiske far skrevet på som far, hvis man ikke oplyste det fra starten af og kommer han til at betale børnepenge fra barnet blev født eller fra det tidspunkt han bliver gjort opmærksom på han rent faktisk er far til barnet ?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 16-01-11 10:21

Du vil blive bedt om at oplyse navnet på barnets far, men der sker dig ikke noget, hvis du ikke oplyser det - faktisk er der en del piger der ikke ved hvem barnets far er, da det har været en engangs "forseelse" efter en tur i byen

Du kan altid senere oplyse hvem han er, det vil så også kræve en test fra far'ens side, for at bevise at det vitterligt er ham

Og jow, så skal han betale børnepenge fra barnet blev født - han er trods alt far'en og ikke samfundets barn

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-01-11 10:27

Man bliver ikke gravid ved et uheld. Der skal som bekendt et samleje eller insemination til.

Man skal opgive faderen ved registreringen, men der sker nok ikke noget ved at man siger man ikke ved hvem det er.
Efter min mening skulle piger, som senere kom i tanke om faderens identitet tvinges til at tilbagebetale alle ydelser fra det offentlige i den anledning.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 16-01-11 10:30

Transor : har du ikke hørt at man kan blive gravid selv om man spiser p-piller, så må det da også være et uheld også selv om de er taget rigtigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-11 10:32

Kællinger, i blir ikke gravide ved uheld.
Jeres lumske bagtanker kender vi altfor godt.

Godkendelse af svar
Fra : Betty Boop

Dato : 16-01-11 10:38

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 16-01-11 10:40

Teil : Sådan er IKKE alle kvinder, kunne ikke drømme om at blive gravid for "sjov" skyld.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 16-01-11 15:49

En forseelse = noget man har gjort som man ikke måtte. Det er endnu ikke forbudt at dyrke sex som engangsknald. Så du må mene en foreteelse, som er en hændelse.

Nej, der skal ikke laves test på den påståede fader, hvis begge er enige om han er barnefaderen.

"Og jow, så skal han betale børnepenge fra barnet blev født - han er trods alt far'en og ikke samfundets barn" skrev du!

Er det noget du gætter, eller noget du kan dokumentere ved en evt. henvisning til lovstof? Faderen kan jo ikke siges at have handlet mod bedre vidende, da han ikke kendte til at han var blevet far.

Kommentar
Fra : Thomes

Dato : 17-06-11 10:09

Du kan godt undlade at nævne hvem faderen er men det kommer til at koste dig en bøde på 5000 kr.

Men hvorfor skrive faderen ukendt? Barnet fortjener da at vide hvem der er far til ham/hende. Og faderen fortjener da også at vide at han er blevet far.

Hvis man vælger at skrive ukendt far og senere få ham på:
Selvfølgelig kommer faderen til at betale fra barnet blev født, men imellemtiden har man jo modtaget penge fra staten, så du får først børnepenge fra faderen fra den efterfølgende md. hvor de fastlægger at han er barnets far. Alle mdr. før det skal han tilbagebetale til staten, da de har lagt penge ud for ham, for at du kunne få børnepenge.
Dertil skal du så huske at ved at skrive ukendt far så kan du ikke søge om hjælp til dåb osv.