/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lys party, sunde lys?
Fra : Gigli-Chico
Vist : 1156 gange
50 point
Dato : 15-01-11 22:08

Hej. Jeg sidder og leder efter nogle lys jeg engang købte da jeg var til et lys party. De havde både stager, alle mulige slags lys som var naturlige. Så der ikke var de der stoffer i, som almindelige lys afgiver når de er tændt. Lysene havde alle mulige forskellige dufte og farver selv gennemsigtige. De solgte også stager hvor man så lægger selve lyset op i glas skålen og tænder et lys nedenunder så lyset smelter og afgiver duften. Jeg har helt glemt hvad de hedder lige nu, håber i ved hvad for nogen jeg snakker om. Jeg har prøvet at søge på google og har ledt men jeg kan ikke finde de rigtige lys. Jeg har ikke kontakt med hende der solgte lysene. Håber der er nogen der kan hjælpe og give links til nogle i kender.

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-11 22:16
Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-01-11 22:55

Nej det er ikke gele lys. Men dem sælger de også..

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 35 point
Dato : 15-01-11 22:58

Så måske -palmeolie-lys?

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1516&bih=634&q=allergivenlige+lys&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&fp=56e6550a4a11a4c6

Undskyld jeg gætter... men vi må jo prøve os frem

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-01-11 22:59

Citat
alle mulige slags lys som var naturlige

Det er en misforståelse. Ingen af den slags lys findes i naturen.

Men alle slags lys laves af "naturstoffer" , hvis man tager det i bred mening.

Uanset hvad lysene er lavet af opstår der giftige stoffer ved forbrændingen. Det er især parabener, CO og NO der er skadeligt. Dertil kommer farve og duftstoffer, som sikkert er noget skadeligt syntetisk stads.

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 15-01-11 23:12

Tak for svaret Nordsted1. Det var et godt gæt. :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-11 23:16

transor -> Korrekt : ALLE lys afgiver ved forbrænding; PRÆCIS ..eller MERE ..eller mindst lige så mange ...eller MERE/FLERE 'passiv rygnings partikler' ..end selv den mest ihærdige ryger (= 60 smøger, Pibe, Cirut/Cigar) ..og hva' ha'r vi? ..når; at præstere på en dag
Dette gælder også :
Pejse, 'Pille' ovne, Fyrfad og al anden 'naturlig' og 'fossil' afbrænding af 'hygge' lys/varme
'Historien' skyldes en vedholdende 'skræmme-kampagne' udtænkt af Kræftens Bekæmpelse !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-01-11 23:24

Udendørs?

Start din bil ....og du har til overflod forurenet din nabo's lunger med mere 'passiv' indtagelse/påvirkning af skadelige stoffer ...end en hel rygekupé (..som af samme grund ikke længere forefindes i offentlige transportmidler; toge, busser, færger mm.)

Man må ikke ryge UDENDØRS på visse stadion, men man må gerne parkere sin bil ved porten.

Sterinlys? Ja, det er jo REN hygge, så dét tillades ...selv på ikke ryger arbejdspladser
>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Benny.Sivertsen

Dato : 07-10-11 01:35

Hej. Er det ikke vokslys du tænker på, jeg har lige været til et sådan party.