/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
højre forreste støddæmper knirker
Fra : 190e
Vist : 2447 gange
100 point
Dato : 15-01-11 14:01

højre forreste støddæmper knirker når hjulet drejes frem og tilbage(styrekugle afmonteret)
på ford transit

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-01-11 14:04

Nåh!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-01-11 14:08

Det er ikke særlig interessant at vide. Hvordan gør de så når opyhænget er belastet af boilens væ
gt.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 15-01-11 15:02

Defekt tårn/top leje.
Evt. defekt (rusten) fjederskål, så fjedrene sidder skæv og går på i hjulkassen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-01-11 15:20

Hm...
Nu har jeg kke bileder på hvordan for-svingeren-armen er lavet på en transit. Men jeg har vist kun set franske biler hvor der er noget i støddæmeren der drejer med når hjul drejes.

På ældre Ford biler per støddæmper placeret i Fjedren (mcperson ophæng)...

Hvis der er noget der kniker kan det være bærekuglen, støddæmperen knirker kun på belastningen... Hvis denne er derffekt.

Styrkugle er kun en af 3 kugler, der er jo også de 2 bære kugler/lejer der kan være deffekte.

vh Ben

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-01-11 00:21

som tidligere nævnt er det en typisk symtom på topleje
det koster ikke ret meget , og tager en time at skifte

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 16-01-11 09:46

det forstår jeg ikke, hvis jeg løfter højre side fri af jorden, trækker manchet ned og sprøjter noget flydende fedt ind på stemplet , sænker bilen ned så forsvinder lyden i max. 3/4 døgn-- så er den der igen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-01-11 09:50

Gummibøsning der "knager i kulden" hvor støddæmperen sider øverst. WD40 - eller skift gummibøsningen.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 16-01-11 10:19

jamen der er intet i toppen der bevæger sig, der sidder en metalbøsning i en gummi klods ingen af delene er bevægeligt det er selve stødd. stang der drejer sig , det er det samme i venstre side, men der kommer bare ingen lyd.