/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
ophavsret på billeder
Fra : Footprint
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 14-01-11 18:44

Hej

Hvordan er man stillet hvis der er anvendt et billed på ens hjemmeside, som så åbenbart var andre havde rettighederne til. Hjemmesiden er ikke en vi selv har lavet!

Da vi fik det første brev fra firmaet som så siger at de har rettighederne, slettede vi billedet med det samme. men de bliver jo ved med at skrive...

Er der noget at gøre ud over at betale??

Firmaet som siger de har rettighederne hedder gettyimages, hvis det siger jer noget!Footprint

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-11 19:03

du må ikke bruge billedet uden tilladelse, betal og se glad ud

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-11 19:03

Citat
der er anvendt et billed på ens hjemmeside, som så åbenbart var andre havde rettighederne til. Hjemmesiden er ikke en vi selv har lavet!

Volapyk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-11 19:06

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 13
- Annullerede 15
- Slettede 0
Ialt 29

Kommentar
Fra : return

Dato : 14-01-11 19:09

hej
måske du kan blive lidt klogerer af at læse det her

http://myldretid.dk/billeder/ophavsret.php

Kommentar
Fra : return

Dato : 14-01-11 19:10

hej igen

lige et link mere hvor du også kan læse lidt om det du søger

http://www.novicen.dk/web/ophav-etik.asp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-11 20:34

Getty Images sælger billeder på flere måder, enten betales en licens eller man foretager et direkte køb af en billedfil/CD med billeder el.lign.

Priserne afhænger af hvilken opløsning billedet er downloadet, men typisk fra 50 kroner og op til 3600 kroner pr billede.

Men jeg synes da du skal gå til vedkommende du har fået til at lave din hjemmeside, og bede vedkommende forklare hvorfor der er brugt ulovligt billede, og vedkommende burde jo sådan set også betale for miseren.

For uden tvivl, hvis firmaet kan dokumentere, at der er downloadet og brugt et ophavsretsbeskyttet billede på en privat hjemmeside, så er sidens indehaver pligtig til at betale..

I øvrigt må det blot være et af prewiew-billederne der er kopieret, altså prøvebilledet, som typisk har en størrelse på under 200 kb.

Og sådan et billede på den størrelse tager de i følge deres prislister omkring en halvtredser for.

Man kan vist ikke downloade større filer medmindre man bestiller billedet og betaler for det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-01-11 20:38

http://www.gettyimages.dk/
Læs om rettighederne, der er flere af dem.
Samt skriv til dem.
Hvis du ikke selv har lavet din hjemmeside, så send regningen videre til
ham der har lavet den, sikkert en amatør, der endda tager penge for det.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 14-01-11 20:50

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 0
- Besvarede 200
- Annullerede 30
- Slettede 11
Ialt 241
Kommentarer
- Ikke godkendte 17315
- Godkendte 967
- Slettede 0

Ialt 18282
Tips
- Ubedømt 0
- Bedømte 316
- Slettede 2

Ialt 318

Hvordan synes du selv det går Teil ?

Er efterhånden ved at være træt af dine fordummende kommentarer (Jo Jo). Hold dig dog væk, hvis du ikke kan bidrage konstruktivt - hvilket sjældent sker !

Bluesky

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-11 21:20

Citat
Hvordan synes du selv det går Teil ?

Er efterhånden ved at være træt af dine fordummende kommentarer (Jo Jo). Hold dig dog væk, hvis du ikke kan bidrage konstruktivt - hvilket sjældent sker !

Bluesky

Klap i klovn

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 14-01-11 21:32

Teil

Flot svar - som forventet !

Er blot blevet træt af dine evendelige udgydelser som ikke har noget indhold !

Find en ledig plads på "Blå stue" eller søg hjælp! Du får det næppe her, med din personlighed!

Bluesky

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-11 21:39

javel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-11 21:42
Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 14-01-11 21:54

Nu stopper du Teil
At sende billeder med virus er sgu´under lavmålet !!! Få dig dog et liv !!!

Hermed også en advarsel andre på KanDu !

Bluesky

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-11 21:56

Citat
At sende billeder med virus er sgu´under lavmålet !!!

? ? ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 15-01-11 00:24

Prøv her, de kender alt til den slags
http://www.piratgruppen.org/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-01-11 11:39

hvis der kom virus så er de fra kulturministeriets hjemmeside.