/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Eksploderet pris
Fra : ttharald
Vist : 1228 gange
100 point
Dato : 13-01-11 22:40

Min host blev for nogen tid siden overtaget af Aspect Networks. Det blev jeg ikke gjort bekendt med. Tidligere var min årlige fakturering kr. 70 for domænet. Nu modtager jeg pludseslig en faktura på kr. 1035,-
I hvilken udstrækning har den nye ejer ret til at gøre det uden først at informere mig?
Det skal lige nævnes, at efter flytningen var domænet ikke søgbart og min mail boks virker ikke.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 13-01-11 23:55

Okay.... Det lyder voldsomt, med sådanne en prisstigning uden at man er bleven informeret om det.

Det svar vel til at husleje steg 150% fra dag til dag. Det er der regler for så mon ikke der er regler for host/domæner? Har du prøvet at kontakte dem og forlagt problemet.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-01-11 01:28

Min host udbyder er også alt for dyr og giver mig samtidig for lidt plads.
Regner med at flytte hertil, når jeg får taget mig sammen:
http://www.one.com/da/

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-01-11 04:45

Hvis det bare er til privat brug, kan du prøve dette links af .... http://www.000webhost.com/
Er ganske gratis....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-01-11 05:56

kan anbefale www.gigahost.dk

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-11 09:24

Citat
Min host blev for nogen tid siden overtaget af Aspect Networks. Det blev jeg ikke gjort bekendt med. Tidligere var min årlige fakturering kr. 70 for domænet. Nu modtager jeg pludseslig en faktura på kr. 1035,-
I hvilken udstrækning har den nye ejer ret til at gøre det uden først at informere mig?
Det skal lige nævnes, at efter flytningen var domænet ikke søgbart og min mail boks virker ikke.

Du skal på ingen måde acceptere den regning (med mindre du har gammel gæld til din 'gamle' host!!)!

At Aspect Networks har overtaget/købt din 'gamle' host, kan ikke retfærdiggøre at du har fået den mega-stigning på din hosting!

Du har i sin tid indgået en aftale med din 'gamle' host, til en pris du har accepteret og aftalt med firmaet - Og den aftale er stadig gældende, også selv om der er kommet nye ejere!

Hvis Aspect Networks vil lave om på betalingsvilkår, priser og andre aftaler, skal de varsle dette, og det er så op til dig om du vil fortsætte på de nye vilkår, eller om du vil opsige din aftale og flytte dit domæne!

Så mit råd er; Ring eller mail til Aspect Networks, og få en forklaring på stigningen, og henhold dig så til at det ikke er den aftale du havde indgået oprindeligt, og forklar dem at du ikke vil betale mere end hvad der står i den aftale!

Og hvis det var mig selv?
Jeg ville hurtigst muligt komme væk fra Aspect Networks, da de ikke rigtig virker helt fine i kanten!
De oplyser ikke engang priser på deres ydelser på deres side!!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-01-11 10:05

Citat
70 for domænet. Nu modtager jeg pludseslig en faktura på kr. 1035,-

Umuligt, domain navnet kan ikke stige så meget, uden du har fået brev om det

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-11 12:36

Lader til at Aspect er i gang med at æde en stor del af markedet..........og lugter penge

http://www.aspect.dk/presse/presse%20-%2029-05-2009.pdf

Godkendelse af svar
Fra : ttharald

Dato : 29-01-11 22:53

Tak for svaret dogvillestar.