/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MP3 afspiller til brug for lydbøger.
Fra : cccf
Vist : 1198 gange
50 point
Dato : 12-01-11 15:20

jeg kunne godt tænke mig en MP3 afspiller som jeg kan lægge lydbøger ind på.
Den skal kunne starte fra samme sted som da jeg slukkede for den.
Kan de det.??

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 12-01-11 15:42

Hej

SanDisk Sansa Clip+ 4GB, Sort

Zen Stone Plus ( den har også extern højtaler)

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 12-01-11 16:02

Jo men
Hvis jeg nu sidder og lytter til et kapitel og jeg lige pludselig skal stoppe, så skal den kunne starte op det samme sted næste dag, selvom den har været slukket.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 12-01-11 16:18

Den skal med andre ord kunne lave "bogmærke"
og jeg skal kunne sortere i filerne

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 12-01-11 16:19

Hej

Det kan de også begge to

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-11 16:20

Så tager du bare komputeren under armen

Der findes ingen mp3-afspiller der kan det du ønsker....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-11 16:24

Citat
Der findes ingen mp3-afspiller der kan det du ønsker....

Jow jow da, en har en ipod, når en slukker den midt i et nummer og een starter den daven efter fortsætter den fra der hvor den nåede til daven før..

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 12-01-11 16:25

Hej Refi

Du taler mod bedre viden

Det kan de begge to - det er ikke til diskussion

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-11 16:38

Så er problemet jo løst.....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 12-01-11 16:42

alle mp3 og mp4 afspillere kan det du ønsker.

Gå dog uden om ipod da den ikke kan finde ud af WMA filer. Når du har gjort det kan du også downloade gratis lovligt fra https://netlydbog.dk/

Du skal være opmærksom på at næsten alle nye mobil telefoner har mp3 afspillere indbygget så måske du bare skulle opgradere din mobil.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-01-11 18:20

Hvis du vil låne bøger fra biblioteket, så tjek lige deres hjemmeside for at se hvilke mærker der kan det. Ipod og itunes, som er et program der hører til - kan ikke anvendes på biblioteket.

Jeg har en udemærket Transcend MP850- som er kompatibel med at låne på biblioteket.

Den bruger Media Player.

Den starter op der hvor jeg er nået til når jeg tænder igen.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 04-02-11 16:02

hej
Jeg har været inde på Creative Zen's hjemmeside og det ser ikke ud til at den virker til lydbøger, der skal bruge wmdrm 10. Jeg kopierer lige specifikationerne fra siden ind nedenunder.

Generelle specifikationer
•Mål (B x H x D): 55,6 x 35,3 x 12,8 mm
•Skærm: 64 x 64 pixels
•Vægt: 21 g
•Strømkilde:
?Batteri: 1 x genopladeligt lithium-ion-batteri
?Forsynes med strøm fra USB ved tilslutning til en stikkontakt eller en strømforsynet USB-port på en computer
•Lydafspilningsformater:
?MP3 (op til 320 kbps)
?WMA (op til 320 kbps)
?WMA med Windows Media Digital Rights Management (WMDRM) 9
?Audible
?AAC (4GB)
•Optageformater
?Tale (via indbygget mikrofon): IMA-ADPCM (8 kHz, 4-bit mono)
•Specifikationer for MP3-afspilning
?Signal-/støjforhold: Op til 90 dB
?Kanalseparation: Op til 60 dB
?Frekvensområde: 20 Hz ~ 20 kHz
?Harmonisk forvrængning: <0,1%
•Stiko Hovedtelefonstik: 3,5 mm stereoministik, 5 ~ 7 mW pr. kanalo USB 2.0-port: USB mini-B-standardstik
•Firmwaresupport: Kan opgraderes via USB (firmwareopgraderinger kan hentes på www.creative.com/support)
•Specifikationer for øretelefoner
?Frekvensområde: 20 Hz ~ 20 KHz
?Følsomhed: 109 dB ± 3 dB SPL ved 1 KHz
?Impedans: 32 O ± 15 %
?Stik: 3,5 mm stereoministik

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-02-11 16:12

Jeg citerer igen fra mit eget indlæg:

Citat
Transcend MP850- som er kompatibel med at låne på biblioteket.