/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
batch fil
Fra : jensviggo
Vist : 676 gange
37 point
Dato : 12-01-11 12:31

jeg mindes at kunne huske, jeg har arbejdet med batch filer.

Man lavede stien for at komme til det rigtige softvware, og henviste den til en enkelt tast, så udførte filen arbejdet istedet tommelfingrene på tastaturet.
Jeg ved der sidder nogen der selv har brugt, og måske bruger det endnu, måske er der kommet noget smartere , hvem ved.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-11 12:36

macro tool kan gøre det
http://tinyurl.com/69o2c38

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-11 13:39

Batch filer er normalt noget der lægges så computeren udfører det ved næste opstart.

Inde i programmer laves der (som Klaudi siger) forskellige former for maco filer.

I eks. word skal du gå til:
Funktioner > Macro > indspil ny macro
så foretager du det macroen skal lave og afslutter macroen.
Undevejs får du muliheden for at tildele en tast altså ALT tasten + et bogstav.
Hold øje med at der ikke er en macro i forvejen med samme taskombination........du bliver advaret.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-01-11 13:42

altså eyvind, du har ret, det er en macro tusind tak

jensviggo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-11 13:44

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 12-01-11 18:50

Batchfiler kan bruges til rigtig meget..... som Eyvind skriver, f.eks. til udførsel af forskellige opgaver i forbindelse med computerens opstart.

Men det kan også bruges til mange andre narrestreger..... især når man bruger cmd.exe som interpreter

Et par eksempler:
Læse/skrive i registreringsdatabasen.
Oprette lister over filer, sorteret og filtreret som du ønsker det, og sende resultatet videre til en tekstfil, som så kan anvendes i en anden batch-kørsel.
Lave virtulle drev (f.eks. kalde c:\documents and settings\berpox\desktop for w:\)
Kopiering, omdøbning eller sletning af mange filer i et hug.
...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 23:37

macro tool kan gøre det
http://tinyurl.com/69o2c38

Kommentar
Fra : Klaudi