/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
König trådløse hovedtlf.
Fra : rugbrødet
Vist : 431 gange
50 point
Dato : 12-01-11 11:54

Nu udstiller jeg lige min uvidenhed en gang til. Ovennævnte ørebøffer virker fint på min radio, men når jeg tilslutter dem til PC'en er der ingen lyd. Trykker jeg på højtalerikonet nede i højre hjørne står der godt nok at enheden virker men ingen lyd og det lille grønne potentimeter viser heller ingen ting???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-01-11 12:15

Har du så husket at flytte senderdelen over i det andet anlæg?

Er den trådløse sender, en IR eller med radiosignal?

Kommentar
Fra : rugbrødet

Dato : 12-01-11 12:23

severino, det er med phonostik til pc'

Kommentar
Fra : rugbrødet

Dato : 12-01-11 12:27

Citat: men når jeg tilslutter dem til PC'en er der ingen lyd.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-01-11 13:02

Du har trådløse hovedtelefoner med Phonestik ???????

Normalt vil trådøs hovedtelefon, få overført lyd via IR-lys eller et radiosignal.

Men du skriver så at det er med phonostik til pc' - så kan de da ikke være trådløs.

Det kan være noget med Impedans og belastning som er dit problem.

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 12-01-11 19:59

prøv at skifte afspilningsenhed til hvoedtelefoner in lydindstillinger......

Kommentar
Fra : rugbrødet

Dato : 13-01-11 02:50

severino, naturligvis er senderenheden tilsluttet pc'en med phonostik. Det trådløse er mellem sender og hovedtelefoner. Kender du andre systemer?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-01-11 16:16

Ja da, der er med overførsel af signalet ved hjælp af IR-lys,som kræver der SKAL være optisk sigte melle de to enheder.
I dag kan man også få det med BLUETOOTH, som transmisionsled, lige som der har været flere modeller fremme med lavere radiofrekvenser.
Der har været eksperimenteret med overførsel ved hjælp af ULTRALYD, men blev aldrig en success da det generede bl.a. hunde, som kan opfatte disse toner.