Du kan lade dem lave deres eget "Memory" spil og så spille det med dem bagefter.
Du skærer en masse kvadratiske brikker ud. På halvdelen af brikkerne skriver I nogle ord. F.eks. "Bil", "Hus", "Kat" eller lidt sværere: "Fuglebur", "Vandkande", "Hundehvalp". På den anden halvdel af brikkerne lader du børnene tegne de tilhørende tegninger. Nu spiller I så Memory, hvor I skal parre tegninger og ord sammen.
En anden leg kan gå på at man skal stå op og sige alfabetet - ét bogstav ad gangen. Hver gang, der kommer en vokal skal man sige "BUM" i stedet. Hvis man kommer til at sige vokalen eller et forkert bogstav, sætter man sig ned. Den der står op til sidst har vundet.
En tredje leg er "galge-legen". Børnene skal gætte et ord, du tænker på. Du skriver på tavlen et antal streger i stedet for de bogstaver, der skal stå. På skift gætter de et bogstav. Når de gætter rigtigt skriver du bogstavet på stregen, hvor det hører til. Når de gætter forkert, tegner du en ny del af en galge. Hvis galgen er tegnet færdig, før ordet er gættet, har de tabt, og du har vundet. Ellers er det den elev, der først gætter ordet, der vinder.
uhh, jeg kunne blive ved... Er det noget i den stil, du ønsker?