/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Halvdød sild
Fra : LuffeA
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 10-01-11 18:34

Nogen der kender til MSN online games ?

Min veninde har en computer, XP 3 Ghz 512 mb ram, nyformateret, ingen kørende programmer bortset fra firewall og av, nyeste plugins med Flash og Java ........det er mig der vedligeholder den så der er ingen slinger i valsen

Men når hun spille puslespil m.m. online på MSN Games får den åndenød, det tror da fanden idet jeg så i joblisten at spillene bruger op til 190 mb i hukommelsen og procecessoren kører konstant på 100 %.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-01-11 18:36

Stenaldersmaskine, den kan ikke mere.
Lad den dø i fred.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-01-11 18:50

Citat
og procecessoren kører konstant på 100 %.

Er du sikker på at du har fået alle de rigtige drivere ind?

Hvilken proces (mis)bruger cpuen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-01-11 19:31

512 mb ram er ikke ret meget i dag. Køb 2 gb ram til hende, det vil hjælpe gevaldigt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-01-11 20:03

Inden jeg fik denne her pc havde jeg en på 1 gb, og da den gav op lånte jeg min datters på 512 mb (hun var 13 år og havde arvet min aflagte), jeg havde helt glemt hvor langsomt det gik, der blev ikke surfet ret meget i den periode.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-11 22:50

Citat
Hvilken proces (mis)bruger cpuen

KUN det spil som endda er online misbruger, og som jeg skrev æder spillet også 170-190 mb ram.
På min maskine bruger det skidt lige så mange ressurcer, men den går ikke i stå.

Jeg ville blot høre om det er rigtigt at et enkelt opbygget legetøjsspil i den grad kan trække tænder ud.

Giv mig en forklaring jeg kan give videre til en kvinde

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-01-11 23:47

Manglende ram i et spil svarer til et havlvtomt batteri i en lygte, den lyser svagt ved at halvtomt batteri. Det er en forklaring som selv et barn kan forstå.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-01-11 00:18

Citat
Manglende ram i et spil svarer til et havlvtomt batteri

Det ved selv jo selv små børn

Det som mit spørgsmål drejer sig om er hvordan et ganske lille spil, hovedsalig puzle, som kun bliver lagt delvis ind på computeren mens man spiller kan trække så mange tænder ud, altså op til 200 mb ram og alle 3 Ghz.

De spil interesserer ikke mig, jeg vil blot hjælpe.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-01-11 05:00

det er fordi hele spillet køre i din hukommelse (ram) og ikke på din harddisk

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-01-11 08:12

dårlig programering. ny computer og mere ram . og ny og mere og mere.. NEJ
men bedre programøre og mindre arrogante udbydere.. Alt omkring MSN lever jeg fint uden.
det jeg har set og kikket på der , æder og kræver, af de 190mb er de 160mb sikkert.
andre der vil vide hvornår du handlede hos føtex og hvad din mormors ynglingsfarve er osv.osv.
kender ikke dise spil men. der er viel reklame på spillet, hvor kommer de fra ???
og hvor meget æder de ?
er det flashspil ? flash fylder mere og mere, og kan føles som at det bestemmer mere end styresystemet på computeren..

før du starter noget:
kik i en dosprompt skriv:
netstat -a
start msn og gentag :
netstat -a
det er bare for information, og sikkert en overraskende én.

hvilken browser spilles der med ?? firefox og EI er elendige..
Chrome fra google virker, bryder og fryser yderst sjælden og kan føles som at få tourbo!!
http://www.google.com/chrome/?hl=da

Men selfølgelig er 512mb ram ikke meget, og 3ghz cpu er.. cpuen burde kunne kompensere for den manglende ram. "bruge hadisken som ram(swapfil)" ..
er der plads på hardisken helst 25% i en helhed og eller min. 6-10gb ledigt..
hvilken windows og indstillet hvordan.. vista æder og æder til tingel-tangel grafik osv.
(XP kan også æde).. gå i indstillinger og slå unødige ting fra..
åh ja og undgå unødige tilføjelser i browseren..

Jeg er lige nu på en netbook 1,6ghz billig cpu og 1gb ram to skærme i fuld HDopløsning.
langsom mobilnet ca.0.5mbit, jeg er inc. denne kandu side, på 18 websteder lige nu, tre
er onlinespil ,
Jeg har internt dos ,to ordbøger og photoshop kørende,,
og webserver og php og ftp og mysql,, der kører alt sammen uden de store problemer,
ok det kunne være bedre, og jeg undgår for meget youtube.. men det mest pga. mobilhastigheden..

Altså det kan ikke være rigtig at et spil fra msn skal kunne nedlægge en pc..
!!!!..UD MED DÅRLIGE PROGRAMØERE OG SNYLTE REKLAME..!!!!

Men mere ram vil altid hjælpe, og er ikke den store udgift længere..
dette lille program kan give info om hvad der køre på pc'en..
kan trykt instaleres http://www.processlibrary.com derefter kan der fås info om kørende
programmer når der trykkes Ctrl+Alt+Del ..

Held og lykke <3

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-01-11 08:21

Så lige dette men har ingen erfaring med det..

Citat
Er din computers ydeevne udnyttet fuldt ud?
Få vished for det. Denne gratis scanning af ydeevne giver dig en fuldstændig diagnose af computerens nuværende ydeevne og foreslår forbedringer.

http://www.liutilities.com/products/campaigns/plib/sp/