/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvor finder man en Shæfer/labradorhvalp?
Fra : AnnetteS
Vist : 1002 gange
200 point
Dato : 14-11-01 03:55

Ja, nu har jeg ledt junglen af hundesælgere igennem flere gange....Har i herinde nogle idéer til hvor jeg finder en Schæfer el. labrador evt. blanding der er til at betale??
Dermed mener jeg ca 1500 kr. Den skal stå på Sjælland, og være sund, rask og have et godt hoved og ikke over 5 mdr.
Er det meget at forlange???

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 200 point
Dato : 14-11-01 07:49

Hej

Nej,-det er ikke for meget at forlange, at Hunden skal være sund og rask,-det burde jo være en selvfølge.
Mit råd til dig, er at købe DEN BLÅ AVIS,- der er store chancer for at du vil finde din Drømmehvalp derigennem,--også til en fornuftig pris.
Held og Lykke.
Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 14-11-01 08:23

Lige et par ekstra tips. Du kan også selv indrykke en Online Annonce på Den Blå Avis -Ganske gratis,-du kan endda vælge både at den er online,-samt at den kommer i den trykte version.
Feks: uddrag af Annoncer:
-------------------------------------------------------------
LABRADORBLANDING, F.20/10.REJSEKLAR D.15/12
F:Ægte labrad.M:Gul Labrad.+?. 7 dejlige, søde, børnevante, livlige, kønne, friske, charmerende hvalpe fulde af gå-på-mod.4 gule hanner+1 sort han tilbage.Mød/bestil/følg os.Pas på vi er uimodståelige Kr. 1.500, svenneviggaard@hotmail.com (Indrykket online 11-11-2001)57 53 72 82
Jystrup Midtsj. | Vestsjælland
--------------------------------------------------------------------------------
Blandingshvalpe, Labrador/en smule Collie, 3 mdr., gule og sorte, gode familiehunde, glade og velprægede. Vaccinerede + ormekur. Kr. 1.500,-. Kalundborg, tlf. 20 22 60 43 elle (Trykt Øst torsdag 08-11-2001)
Eskebjerg | Vestsjælland
----------------------------------------------------------------------------------
Labrador hvalpe, ægte uden stamtavle, 3/4 Formel 1, 8 uger, efter børnevenlige, lærenemme forældre, vaccinerede + ormekur. Kr. 2.000,-. Kalundborg, tlf. 20 22 60 43 elle (Trykt Øst torsdag 08-11-2001) 59 29 01 46
Eskebjerg | Vestsjælland
-------------------------------------------------------------------------
Labradorhvalpe, gule, salgsklare d. 1/11-2001. Incl. vaccination og sundhedsattest. Pris kr. 2.000,-. (Trykt Øst torsdag 08-11-2001) 21 84 31 50
Hundested | Nordsjælland
---------------------------------------------------------
Et lille udpluk fra http://hobby.dba.dk/

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-01 09:56

"AnnetteS" <AnnetteS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:kYkI7.1158$Bs1.283328@news000.worldonline.dk...
> Ja, nu har jeg ledt junglen af hundesælgere igennem flere
gange....Har i
> herinde nogle idéer til hvor jeg finder en Schæfer el. labrador evt.
> blanding der er til at betale??
> Dermed mener jeg ca 1500 kr. Den skal stå på Sjælland, og være sund,
> rask og have et godt hoved og ikke over 5 mdr.
> Er det meget at forlange???

Undskyld jeg troede virkelig verden vrimlede med den slags.. ja jeg
synes man ser denne blanding over alt .. .... men at der pludselig er
efterspørgsel på den "race" kan da glæde mig .. får mig nemlig til at
tænke på om folk pludselig er blevet mere ansvarlige og tilbøjelig til
at kastrere deres hunde så alle de der hulihækhunde er i faldende men
det er vel drømme ...mvh Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-01 10:20

Der er ellers lige den blanding du søger, her i min by. Men det er i Jylland
så det hjælper dig jo ikke meget.
Sig til hvis du alligevel vil have et tlf.nr

Hilsen
Joan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-01 11:02

Hej Ami
Nu er vi jo vistnok begge stolte hulihækhundeejere (du har endda 2 ?) men
jeg er enig i at der bliver lavet alt for mange UPS-kuld. Og også alt for
mange kuld, planlagt af mennesker som er totale fuskere. Dog synes jeg
ikke at kastration/sterilisation er den løsning man går og sukker efter.
En P-pille uden bivirkninger ville jeg værdsætte højere.
Min nyerhvervede hvalp er fremkommet ved at Lab'en fra nabogården ikke har
kunnet stå for de fristende dufte. Det har til gengæld fået mig til at
spekulere over, hvad der er mest rimeligt :
Skal ejeren af tæven holde skarpt opsyn med sin hund i ca 2 * 1-2 uger
årligt - eller skal ejeren af enhver hanhund sikre sig at den ikke kan
strejfe?
Jeg har både haft tæver, som i løbetiden ville udenfor ustandseligt for at
afsætte dufte i en uendelighed i så stor radius som muligt (og dengang
tænkte jeg simpelthen ikke over at det ville være hensynsfuldt af mig at
begrænse denne adfærd mest muligt mht. radius) - og også haft en hanhund
som lå søvnløs og ikke spiste i et par dage af bare "kærlighed" til
naboens hund

Fruen på gården hvor min hund blev købt var ikke i tvivl om at det var
hanhunden som havde hele skylden. Har hun ret ?

mvh
Lars
**************

Anne-Marie Prange Madsen wrote:

>
> Undskyld jeg troede virkelig verden vrimlede med den slags.. ja jeg
> synes man ser denne blanding over alt .. .... men at der pludselig er
> efterspørgsel på den "race" kan da glæde mig .. får mig nemlig til at
> tænke på om folk pludselig er blevet mere ansvarlige og tilbøjelig til
> at kastrere deres hunde så alle de der hulihækhunde er i faldende men
> det er vel drømme ...mvh Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-01 11:20

Hej Annette
Undskyld at diskussionen ligesom tager en drejning i de andre indlæg.
Hundesælgere/handlere - ikke at forveksle med opdrættere, er ofte noget
lort, for nu at være diplomatisk
Check opslag i supermarkeder - Den blå avis - Annoncer i div aviser m.m.
Det vrimler med dem (suk).
Held og lykke - se dig rigtig, rigtig godt for ! Ikke mindst hvis den er
over 8-10 uger. Er den f.eks. 5 måneder kan det blive vanskeligt/umuligt at
ændre uønsket adfærd (renlighed - alenehjemme- aggressivitet/angst m.m.).
Et godt jydsk råd : stol kun på det du selv ser, og bestem dig ikke før du
har sovet på det.

mvh
-Lars
*****************
PS. læs evt. http://www.hunde-info.dk/page70.html . Bemærk, at testen kun
gælder ved ca 8-ugers hvalpe, som på testtidspunktet ikke er sammen med
andre hunde.

AnnetteS wrote:

> Ja, nu har jeg ledt junglen af hundesælgere igennem flere gange....Har i
> herinde nogle idéer til hvor jeg finder en Schæfer el. labrador evt.
> blanding der er til at betale??
> Dermed mener jeg ca 1500 kr. Den skal stå på Sjælland, og være sund,
> rask og have et godt hoved og ikke over 5 mdr.
> Er det meget at forlange???
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-01 11:24

Tilføjelse ! Sorry !

Lars Stricker wrote:

> Hej Annette
> Undskyld at diskussionen ligesom tager en drejning i de andre indlæg.
> Hundesælgere/handlere - ikke at forveksle med opdrættere, er ofte noget
> lort, for nu at være diplomatisk
> Check opslag i supermarkeder - Den blå avis - Annoncer i div aviser m.m.
> Det vrimler med dem (suk).

Altså hundehvalpene !

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-11-01 13:09

hej AnnetteS
Hvad med at adoptere en hund prøv at se her
http://sitecenter.dk/danskdyreformidling
her er billeder af en masse søde hunde og katte der trænger til kærlige hjem.
Du kan jo også prøve dyrehospitalet for at høre om de har en hjemløs hund.
Eller så er der jo Gul og Gratis-findes det findes det her,når du kommer ind på linket trykker du bare på kortet over sjælland og i rubrikken der kommer frem skriver du bare hunde
http://www.gulgratis.dk/
MVH Og Held og lykke med det Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-01 12:49

"Lars Stricker" <strick@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3BF2410D.CD665601@cs.auc.dk...

Hej Lars!
> Nu er vi jo vistnok begge stolte hulihækhundeejere (du har endda 2
?)
Ja jeg har to hulihækhunde ... lidt flottere måske bland danois
...fordi de to jeg har faktisk var planlagte forstået at det ikke var
et uheld at der skete en parring men stadig kan man så diskutere om
det var de rette raceblandinger/temprementer osv osv der blev sat
sammen .. eller om det ikke snarere var tilfældigt fordi ejerne kendte
hinanden ...planlagt af fuskere som du selv er inde på ...

> ikke at kastration/sterilisation er den løsning man går og sukker
efter.
> En P-pille uden bivirkninger ville jeg værdsætte højere.

Hvorfor ... jeg tror bestemt ikke hunden tager skade af kastration ...
de tæver jeg har haft eller mødt har i al fald været harmoniske hunde
og hannerne lige så .. og det med en p-pille uden bivirkning tror jeg
ikke på ....

> Skal ejeren af tæven holde skarpt opsyn med sin hund i ca 2 * 1-2
uger
> årligt - eller skal ejeren af enhver hanhund sikre sig at den ikke
kan
> strejfe?

Tja en kombination synes jeg vil lyder mest ansvarligt ... både tæve -
og hanhundeejere bør jo altid have hunden under opsyn .. strejfende
hunde er jo faktisk forbudt .. hvad enten det drejer sig om sultne
hanhunde eller lysne tæver .. eller bare udflugtslystne hunde ..men
tæve ejeren kunne måske begrænse duften af løbst tæve ved at give er
det ikke klorofyltabletter det hedder ... ??og selvfølgelig sørge for
at tøsen ikke for fortalt hele byen at hun er parat til at
mangfoldiggøre sig ..men som sagt i og med at hunde ikke må strejfe så
har hanhundeejeren også et ansvar ...

> Fruen på gården hvor min hund blev købt var ikke i tvivl om at det
var
> hanhunden som havde hele skylden. Har hun ret ?

tja hvis tæven har gået i haven og hanhunden strejfer ind i haven kan
man jo selvfølgelig godt sige at hanhunden har været på forbudte veje
... idet den jo har strejfet .. men i langt de fleste tilfælde mener
jeg ikke at det er så sort eller hvidt .. men mere gråt eller fifty
fifty ... mvh Ami der nu skal ud at cykle med den ene af de to
hulihækkere ..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-11-01 00:32

Hej Joan.
Hvor i Jylland?

Vil du ikke være sød lige at maile det til mig ?
Du må meget gerne fortælle om hunden, forældre, køn, evt, mærkning og
vaccinationer og så selvfølgelig prisen på den :)

annetteskovbon@yahoo.dk

Mange hilsner fra Annette

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-11-01 12:33

Den hvalpe test der er link til er da lige til at lukke op og s... i!! Den
holder ikke en meter. Hvad er det for nogen forhastede konklusíoner at han
kommer frem til?
Mvh RHR

> PS. læs evt. http://www.hunde-info.dk/page70.html . Bemærk, at testen kun
> gælder ved ca 8-ugers hvalpe, som på testtidspunktet

Kommentar
Fra : sbo

Dato : 21-11-02 17:31

Att.: Joan

Jeg var muligvis også interesseret i flere oplysninger ang. disse hunde. Evt andre der ved besked om hvor man kan finde schæfer/labrador blanding.

Kommentar
Fra : sbo

Dato : 21-11-02 17:32

Att.: Joan

Jeg var muligvis også interesseret i flere oplysninger ang. disse hunde. Evt andre der ved besked om hvor man kan finde schæfer/labrador blanding.

Søren