/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
udestue
Fra : fjordglimt
Vist : 3099 gange
390 point
Dato : 13-05-03 08:12

Hej
Er der nogen der ved hvor der er til at få materiale til udestue i aluminium, glas og alt hvad der dertil hører og hvor der er til at få materialebrochurer jeg har været inde på internettet for at se, det kan også være at nogen ved hvor der er udtillinger som man kan få at se og få lavet tegning og hvad priserne er på forskellige udestuer, det kan være der er nogen af jer som har fået lavet en, vi har haft en i træ og det skal vi ikke have mere.
Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-05-03 09:40

Hej fjordglimt

På dette link kan du finde oplysninger, billeder m.m. om udestuer i aluminium og glas.
Du skal bare downloade brochuren på dansk i nederste højre hjørne.
Herefter skal du næsten helt ned i bunden af brochuren, for at finde udestuerne.

http://www.juliana.com/

Med venlig hilsen og god fornøjelse
Frank

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 13-05-03 10:23

Hej,

Jeg arbejder i et firma i Viborg som bl.a. laver udestuer i aluminium. Om du selv bare vil have profiler, glas etc. tilsendt og selv bygge den eller vi skal levere/montere den er op til dig.
Du kan tjekke vores hjemmeside på www.fpaluglas.dk hvor du kan se eksempler på ting vi har lavet og også bestille brochurer.
Vi kan også hjælpe med tegninger, forslag samt give dig et prisoverslag.

VH
Mallie

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 19-05-03 07:37

hej jeg vil høre om der slet ikke er nogen som har nogle gode forslag til udestue.
mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-05-03 18:14

Hej fjordglimt

Uddyb lige hvad det er du mener med "om der slet ikke er nogen som har nogle gode forslag til udestue."

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 21-05-03 12:23

jeg vil gerne høre hvor der er til at få nogle gode tilbud på udestuer og hvad det koster.
Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-05-03 00:22

Hej fjordglimt

Må jeg stille dig et spørgsmål? Vi ønsker os nemlig også en udestue, men den skal absolut være i træ. Så er der jeg gerne vil spørge dig. Hvorfor vil du ikke ha' en i træ?

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 22-05-03 06:15

Hej Frank
Det vil vi ikke vi har prøvet vi har haft vores i 8 år men der er pludelig gået råd og svamp i den og vi havde en tømrer til at lave den og træet havde vi købt i en tømmerhandel det var endda svensk træ det var både gundet og malet men i træet bliver der stadigvæk ved at komme harpisk ud og det har det gjordt i alle disse år det ser meget mærkelig ud og forsikring ville ikke give rigtig noget det er derfor at vi siger at vi vil have vores i endten plastik eller aluminium så er vi ovre disse problemer og så skal der isoleres og varme i gulvet så vi kan bruge den om vinteren også det er skønt at sidde og kigge id i haven og se fuglene de kan ikke se os da vi har røgfarvet glas i det skal i også gære især for solen og i taget har vi også røgfarvet glas i begyndelsen havde vi ikke men så var der slet ikke til at sidde derude solen bagte simpelthen ned i hovedet af os og især dem der er tyndhåret kunne slet ikke sidde derude når der er røgfarvet glas er der til at holde ud at være der det holde solen ude men samtidig får vi varmen ind i skal også huske at sætte en tagrende op omkring udestuen for ellers vil der sprøjte ind på træet når det regner.Jeg ved ikke om det var en hjælp.
Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : drageunge

Dato : 22-05-03 17:03

Dette site så lovende ud: http://www.udestuer.info/ - han designer udestuer, så han må vide noget om dem
Og på http://www.knud-larsen-byggecenter.dk fandt jeg en Juliana-udestue uden synligt træ (noget primitiv godt nok) til knap 16.000 kr, og det er ikke dyrt...
Jeg tror nu nok, at man skal overveje tingene nøje, for hvis I blev stegt i den forhenværende udestue, så er faren endnu større i en metalbox, hvor vinduerne ikke går let op...
Hvad angår den gamle udestue, så er det ikke unormalt, at der kommer harpiks ud af friskt træ lang tid efter anskaffelsen. Det, I skulle være opmærksomme på, var opskæringen af træet. Når man vælger ikketrykimprægneret træ, skal man vælge en opskæring af kernetræ. Det er ikke altid nok, at producenten siger, at det er kernetræ, for de har ikke altid de samme ideer om, hvad kernetræ er, som gammeldags håndværkere, så man skal forhøre sig om den eksakte udskæring. Kernetræ er så tæt i strukturen, at der er meget lidt vand tilbage og derfor er det næsten uforgængeligt. Når du siger, at der kom harpiks ud, er det for mig at høre et tegn på, at bjælkerne ikke har været i god nok kvalitet til projektet. Men også selve konstruktionen af stuen har selvfølgelig betydning. Hvis jeg var dig, ville jeg have en alternativ fagmand til at kigge jeres udestue igennem - det lyder som om, der er en håndværker, der skal have et rap over snuden...

Venligst
drageungen

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 23-05-03 12:33

Om man bliver stegt i en udestue har vel mere med glasset at gøre end med hvorvidt kassen er lavet af alu, plast eller træ. Man skal selvfølgelig anvende antisun glas til en udestue. Indenfor antisun glas er der også flere muligheder så man får nøjagtig den mængde sol ind i sin udestue som man har lyst til. Det kan ikke ses på glasset at det er antisun, det er altså ikke røgfarvet !
vh
Mallie

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 24-05-03 16:32

Hej mallie
Hvor fås det og hvad kst det ?
mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 26-05-03 09:34

Hej,

Vi sælger det, jeg kender ikke prisen pr. km2, men ring til en af vores sælgere på 86626911 så kan de fortælle dig prisen og evt. sende dig brochurer på vores "byg-selv" alu udestuer hvis det har interesse.

Se evt. mit tidligere svar fra d. 13.05.
vh
Mallie

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-06-03 20:54

pr. km2, for satan det er nogle store udestuer

http://www.gjerulff.dk/udestue_1.asp ----->>> nogle billeder af en aluudestue der bliver til.....''

http://www.bygogbolig.dk/ --->>>denne side er genial, her kan du finde alt omkring nybyg og udestuer, bla. er der en søge funktion specielt på postnummer, så du fås tlf og adresser på håndværkere i nærheden af dig selv..kig til højre under projekter..