/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
kan ikke altid åbne links på nettet.....
Fra : pylleb
Vist : 291 gange
100 point
Dato : 09-01-11 17:42

Hejsa

Mon een herinde kan fortælle mig hvad der er galt. Når jeg er på nettet kan jeg i starten som regel godt åbne nye links - senere kan jeg ikke få åbnet dem , lidt underligt, nede i bunden står der noget om Java filer, men maskinen er opdateret og skulle selv hente det hjem. Secunia forlanger ikke mere. Hvad kan jeg gøre og " fatte " skal være noget der er til at forstå.......smiler

Ser lidt spørgende ud og håber på et brugbart svar.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 18:02

Start med at fortælle os
Hvilken styresystem har du på computeren?
Hvilken browser bruger du når du ikke kan åbne links?
Har du sidste nye opdaterede Java?
ellers hent den nu: http://www.java.com/en/download/index.jsp

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 09-01-11 18:27

Hejsa

Kører med Wista
Har Explore
Kører med Java6

neders i venstre side står der noget som : Javascript:popwin(pistekort/avoriaz/pop1_3 700 - 550 yes)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 18:40

Hvis du ikke får andre forslag, så prøv:
Klik på Funktioner>Internetindstillinger>Programmer>Nulstil Webindstillinger

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 18:57

Hvad er det for nogle links der fejler?

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 09-01-11 19:28

Hejsa O:V:N:

Jeg har prøvet det du foreslog, nemlig : Funktioner>Internetindstillinger>Programmer>Nulstil Webindstillinger

men kan ikke finde noget der hedder webindstillinger.....og hvis jeg finder det , hvad vil der ske.......?

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 09-01-11 19:29

Hey webnoob

Som du kan se er det flere links, men den jeg har brugt i dag er www.skisport.dk - hvor jeg ikke kan åbne "pistekort" de første par stykker kunne jeg, men så var det slut.........øvs.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 19:43

Jeg kakn heller ikek åbne det link, så der er nok ikke noget galt med din computer, det er nok snare de sider du prøver og komme ind på.

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 09-01-11 19:51

Ok............men nu flere jeg ikke kan komme ind på, men prøver at logge min puter ned for igen at tænde den...........måske det kan hjælpe en smule......?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 19:57

Citat
hvis jeg finder det , hvad vil der ske.......?
der vil ske det at din Internet Explorer bliver sat til standard indstillinger
vejen jeg skrev var efter hukommelsen, den korrekte er her: Klik på Funktioner, klik på Internetindstillinger, klik på fanen Avanceret, så kan du ned i bunden af vinduet klikke på Nulstil
det er almindeligvis ikke noget som anbeafales som første løsning, men i dit tilfælde ville jeg vælge at nulstille browseren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 19:58

Skisport.dk åbner fint i min Internet Explorer 8, den åbner et nyt vindue men det kan indstilles så den i stedet for åbner en ny fane

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 20:03

Pistekort åbner også uden problemer, jeg tror du skal nulstille din browser for at se om det løser problemet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 20:08

Ja nu kan jeg også godt komme ind i www.skisport.dk, prøv lige og kom med de andre sider du ikke kan åbne, det kan være det er samme udbyder og der "bare" have været lidt drift problemer. www.skisport.dk bliver enten hostet af www.pil.dk eller også benytter de sig bare af www.pil.dk's DNS-servere.

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 09-01-11 20:27

Inde under avancerede indstillinger er der intet i bunden - men nogle man enten kan krydse af eller klikke på :
Fejlfinding, indekser valgte placeringer igen - evt. genopbyg.
Gendan dit indeks til de oprindelige indstillinger

Indeksplacering / aktuel placering:C:/ProgramdataMicrosoft
kan - Vælge ny
Filindstillinger : den er krydset af ved : Lignende ord med diakritiske tegn skal behandles som forskelligeord.
Må indrømme der er lidt for teknisk for mig lige nu......smiler............sød Hilsen fra Pigen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 20:53

Nu håber jeg at du kan åbne dette link: http://peecee.dk/upload/view/283633

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 10-01-11 15:13

Hejsa O.V.N.

Tak - kan fint komme ind på dette link du sendte her - men hvis jeg klikker på nulstil er jeg en smule bange for jeg måske ødelægger noget andet på Puteren, mener mere log in til banken osv..........?

Kommentar
Fra : pylleb

Dato : 10-01-11 15:14

Hejsa webnoob

Nej ikke blot lidt driftsforstyrelser, for dette har stået på i længere tid.........men tak alligevel.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-01-11 16:33

Hvis du trykker på nulstil ødelægger du ikke noget på computeren heller ikke til netbank. Du fjerner kun temp filer i Internet Explorer og cookies, samt nogle enkelte indstillinger.