/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
LÅS til USB stiks
Fra : EiHaBr
Vist : 4715 gange
100 point
Dato : 09-01-11 16:52

Kender nogen hvordan man kan låse for usb stik, så ingen kan bruge sådan en hvis man skulle være så uheldig at tabe den.
Det er jo ikke rart hvis man har rimelig vigtige dokumenter derpå.

Hej.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-01-11 16:56

Du kan lægge dine filer i en pakket eller ZIP fil med kode...

Så kald den noget værdiløst... som ingen gider spilde tid på at knække.

Suduko spil... etc...

vh Ben

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 110 point
Dato : 09-01-11 17:02

Jeg kender ikke til nogen programmer som kan låse en USB-nøgle. Dog er der kommet et program i Windows 7 som hedder "BitLocker to go", det kan netop det som du søger. Det kryptere indholdet af din USB-nøgle og sætter en kode på den som skrive bruges hvis din USB-nøgle bliver sat i en anden computer.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 09-01-11 17:03

Hej

se lige på dette link

http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-truecrypt.php

det kan løse dit problem

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 18:56

Ja det ser ud som om det er en rigtig go' løsning, så fremt man ikke har Windows 7.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-01-11 18:59

@webnoob - "BitLocker to go", findes desværre "kun" i Ultimate og Enterprice versionerne

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 19:00

Ja det er jeg lige kommet i tanke om.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-01-11 19:16

@ webnoob: truecrypt virker fint i win7

Supported systems:
Windows 7/Vista/XP/2000
Mac OS X
Linux

Se her:
http://www.truecrypt.org/downloads

Den er gratis nem og SIKKER (hvis du bruger en fornuftig kode)
FBI har brugt to år(!!!) på at skaffe sig adgang til truecrypt beskyttede drev og har nu opgivet
http://www.paranoidprose.com/2010/06/30/truecrypt-and-good-passwords-1-fbi-0/

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-01-11 20:15

Ja tak foreløbig, det var dejlig med en række forslag.

Det jeg tænkte var en kode/en lås så ingen kan hente fra den,
men at jeg selv fra en hvilken som helst PC kan lægge ind og hente på den.

Jeg kan godt se bitlocker ligger på min bærbar, men hvordan virker den, det der med kryptering er jeg ikke rigtig dus med, hvordan virker det, kan jeg så bruge USB en på en anden pc uden nogen speciel program indlagt.

Jeg må jo have sat mig ind i det - og også truecrypt ser måske ud til at kunne bruges måske.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 20:23

Hvis du vælger og bruge BitLocker to go, så synes jeg lige du skal læse om det først.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/what-is-the-bitlocker-to-go-reader

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 20:25
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-01-11 21:20

Selv har jeg investeret i en Safestick:

http://www.it2trust.com/blockmaster.asp

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-02-11 11:45

BitLocker

den virker super fint. Man behøver så ikke bruge kode i egen PC, men i andres pcér det er jo en god indstillingsmulighed. Nem at bruge også

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-02-11 11:53

Tak for svaret webnoob. Super fint.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-02-11 12:00

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.