/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Referencenummer skal give navn
Fra : kiul
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 09-01-11 12:47

Hej.
Jeg har behov for at lave en html formular hvor jeg kan indtaste et nummer som så selv udfylder nogle andre felter med navne.
F.eks. hvis jeg indtaster et mandskabsnummer: 0243 så udfylder den selv med navn, adresse osv.

Hvordan kan det lade sig gøre?

// Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-11 12:48

Ved at feltet IMPORTEREN de øvrige data fra en database....

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 09-01-11 12:51

Ja noget i den stil :) Men hvordan gør jeg

Kommentar
Fra : carl80

Dato : 14-01-11 21:01

Det kræver meget mere end bare HTML. Du skal ud i noget PHP/ASP og database.
Først og fremmest skal du have en færdig databasestruktur med de informationer du skal have ud i formularen. Derefter laver du en HTML formular hvor du indtaster nummeret og klikker på fx. "Søg". Denne formular kalder et PHP-script der søger i databasen efter oplysninger tilhørende det indtastede mandskabsnummer og hvis det findes får du en ny sde hvor de tilhørende oplysninger vises, evt. i en ny formular.

Det kan laves "on-the-fly" med AJAX, hvor oplysninger dukker op med det samme, men dette kan jeg desværre ikke hjælpe med. I hvert fald kræves der at du har kendskab til PHP eller ASP og et databasesystem (MySQL, MSSQL e.l.).

MVH

carl80