/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hans Peter Johansens død?
Fra : frieda
Vist : 666 gange
200 point
Dato : 09-01-11 11:56

Jeg kan altså ikke finde hans død/begravelse!

Han står ved sin datter Dagmar Hansines dåb 28. februar 1873 (Skt Olai, Helsingør, kirkebog, 1861-1874, opslag 321) som Restaurateur (arbejdsmand overstreget), dvs. han er i live.

Ved folketællingen 1880 står hans kone, Karen Johansen (f. Jørgensen) som enke og restauratrice.

Jeg har tjekket både Skt Olai's kirkebog (som han skulle høre under) og Sct. Mariæ. Kan ikke finde ham.

Kan nogen hjælpe?

Tak

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 09-01-11 11:57

NB: Han er født 20/2 1832 i Holmene, Tikøb, Frederiksborg

Kommentar
Fra : vith

Dato : 09-01-11 12:48

Kan det være ham her:

KB 1870-1882 Skt. Olai opslag 32 nr 17

Hans Johansen, død 15 maj 1877, 44 år, arbejdsmand, gift.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 09-01-11 13:30

Jeg har også haft kig på ham, men "min"står alle andre steder (dåb, folketællinger, etc.), som Hans Peter eller Hans Peder.
Desuden var han jo restaurateur i 1873, og ifølge folketællingen 1880 har hans enke overtaget "restauranten".
Så ....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-11 16:24

Fandt lige dette:

JOHANSEN, Hans Peder   Age:   23   Marriage
Wife:   Karen JORGENSEN
Marriage Date:   20 Apr 1855   Tikob, Frederiksborg, Denmark

Altså Hans Peder ikke Hans Peter.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 09-01-11 16:33

Som jeg skrev ovenfor går han både under Hans Peter og Hans Peder.

Ex. Restaurateur (arbejdsmand overstreget) Hans Peter Johansen, Karen Jørgensen (40 år) ved hans datter Dagmars dåb. Han er født Hans Peter.

Jeg har hans fødsel, bryllup, alle hans børns fødsler, folketællingerne 1840 og 1855, men de andre folketællinger og dødsfaldet kan jeg ikke finde. Kunne også godt have tænkt mig at vide noget mere om Hans Peters og senere hans kone, Karens restaurateurvirksomhed, men det er nok desværre umuligt.

Kommentar
Fra : Safiren

Dato : 08-04-11 12:00

jeg synes du skal tjekke protokollerne fra 1872 og fra til 1881.. jeg har nemlig tit oplevet at de er blevet ført ind i kirkebogen "for sent" så for at du kan være sikker så tjek det.

+ tjek også de omkring liggende sogn for hvis han er død mens han har været på f.eks. familiebesøg så kan det også godt ske at de blev skrevet ind hos den nærmeste præst (især om sommeren hvor "holdbarheden" ikke er så god)