/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problemer med lyd
Fra : Fijala
Vist : 896 gange
300 point
Dato : 08-01-11 18:19

Fik lige en opringning om en der døjede med lyden i sin Zepto 6625WD. Der er ok lyd osv. men når hun sætter hovedtelefoner i stikket slukker højtalerne ikke i laptoppen men brøler videre. Der registreres god nok at hovedtelefonerne sættes i. Styresystem Vista.
Hmm. jeg rådede til at hun tjekkede indstillerne for lydkortet men det ser ok ud. Så ville jeg have hende til at mute lyden, men den kan slet ikke mutes selv om ikonet vises med et kryds over
Mystisk.

Jeg kan næsten ikke tro andet end det er driveren der skal geninstalleres, eller hvad mener i.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-01-11 18:31

Det lyder ret så sandsynligt!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-11 18:38

Jo drivere måske...................men hvad med det stik der bruges - er det ok

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 08-01-11 18:39

Jeg mener du først skal reinstallere driveren og hvis det ikke hjælper er der en opsætning i systemet du har overset. Hvad med at gå nogle dage tilbage i systemopsætningen, det kan også hjælpe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-11 18:42

Med teamwiever kan du kigge i den anden computer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-01-11 18:44

det lyder som en mekanisk fejl i stikket . eller damen sætter telefonen i mikrofonstikket.

det skal checkkes før der pilles ved drivere.
Måske er hum jomfrunatisk og får den ikke stukket ordentlig ind.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-11 19:37

hov hov transor, hun er datter af en præst (og så er det sgu ikke engang løgn)

Stik er ok den registrerer at hovedtelefonerne bliver tilsluttet.

Systemgendannelse er ikke afprøvet, men det er også en lidt træls løsning da problemet tilsyneladende har værer der i et halvårs tid. Så er der alt for meget at geninstallere

Har lige fået at vide at det trådløse netkort i pcen heller ikke virker mere. Hmm

Tiemviewer er absolut en god mulighed, men jeg skal til København i uge 3 og der er pcen ovre, så er det vist lettere at jeg selv ser på det med egne øjne. Hun kan nemlig heller ikke finde driver cden der fulgte med, så jeg har hentet en ny inde fra zeptodrivers.com, så kan jeg jo brænde en til hende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-01-11 21:39

Hvis fejlen viser sig at være en mekanisk af bryder, så kan der måske bruges USB tilslutning.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-11 11:40

Jeg mener ikke vi skal over i at indkøbe noget nyt udstyr, Eyvind. Jeg er af den opfattelse at det jo skal kunne virke når nu det har virket tidligere.
Jeg vil kigge på den i uge 3 så ser vi efter hvad problemet var

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-11 11:50

ok

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-11 11:55

I skal nok få at vide hvad det er der har drillet senere. Ellers indtil videre tak for svar.