/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
betaling af transport !
Fra : hovsada
Vist : 499 gange
50 point
Dato : 08-01-11 10:21

jeg køber af og til varer på nettet og betaler med dankort.
Jeg har bemærket at det er normalt at der i betingelserne står at beløbet først trækkes,når varen afsendes.
Nu har jeg gennem et auktionhus købt en stol, som skal tranporteres fra Jylland til deres lager på Sjælland, hvor jeg selv henter den. Auktionhuset anbefaler et par transportfirmaer.
Efter at have betalt transporten, som vil foregå indenfor 5-8 dage herefter(uden at der dog er garanti for det ,da man "samler sammen") ...ser jeg på mit kontoudtog at transportbeløber er trukket dagen efter.
Jeg har nu 8 dage efter stadig ikke fået besked om afhentning og efter opringning, hvor jeg bemærker deres betalingspolitik..... får jeg et ret ubehøvlet svar om at det ikke kan lade sig gøre anderledes.
vil gerne høre andres mening !

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-01-11 13:06

Citat
ser jeg på mit kontoudtog at transportbeløber er trukket dagen efter.

Er du sikker på beløbet ikke bare er reserveret/ deponeret.
Jeg handler tit på nettet og visse beløb bliver trukket dagen efter, og andre er reserveret, men ikke trukket, der kan gå flere dage, før de står som hævet, altså varen er afsendt.
Angående fragt firmaer, om de må trække beløbet før afsending?
MÅSKE, hvis de ikke ved hvilken dag de kan afhente og videresende.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 08-01-11 16:38

beløbet ER trukket...og det vidste de osse ,da jeg ringede !

og de ved vel NÅR de henter varen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-01-11 17:23

PT er det vist vognmanden der har fat i den lange ende.

Hvis han ikke kan fylde bilen til en tur over bæltet og alligevel får besked på at gøre det bliver han mopset.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 08-01-11 17:50

fik at vide at de ikke kørte før vognen var fyldt...det er bl.a. derfor jeg ikke synes det er rimeligt at trække beløbet straks