/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
SPV eller 7250?
Fra : Laurs
Vist : 231 gange
5 point
Dato : 12-05-03 23:23

Kære Mobil-Eksperter.
Jeg går for tiden og skal have en ny mobil. Jeg tænker på enten at købe en Orange SPV eller Nokia 7250!
Hvilken synes i bedst om (begrundelse ønskes), og evt. andre forslag til køb af mobiltelefon må også gerne
forekomme...
- Altså hvad i ville vælge af ny mobil...!

Mvh Laurs

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 13-05-03 09:21

ja hvis jeg skulle vælge ville jeg ikke være i tvivl om at det skulle være spv'en..! pga de mange muligheder og sjove ting den kan bruges til. F.eks gameboyspil MS medieplayer.. messenger.. hvis du går bare lidt op i computere skal du vælge spv'en men hvis ikke kan 7250 være ganske udemærket

men jeg vil mene at du får mere ud af spv'en selvom den nok kræver lidt "computerkunnen"

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : tla

Dato : 13-05-03 10:10

Basalt set er jeg enig i ovenstående - SPV´en kan en hel del mere, og det trækker op!

Men der er også negativt at sige om SPV´en. Selve telefonen er lavet af en plast, som mildest talt ikke imponerer. Den virker billig og min erfaring er også, at den ikke holder til ret meget.
Men omvendt, det samme kan jeg faktisk kun sige om Nokia 7250 (dog har jeg ikke indtil videre nogen væsentlig erfaring). Men den virker heller ikke specielt holdbar.

Valget er svært - men gør op med dig selv, hvad du lægger mest vægt på.
En kendt telefon som både du og de fleste andre kender, Nokia - eller SPV´en som er spændende nytænkning, men som ikke i alle henseender er kompatibel med alle andre telefoner (eks logoer og billedbeskeder)

Kommentar
Fra : Daniel2000

Dato : 13-05-03 19:07

Hej med dig 7250 er den beste jeg har haft begge to og den der spv er noget lort hilsen daniel

Kommentar
Fra : mbrostro

Dato : 14-05-03 15:52

Jeg har lige udskiftet min Nokia 7250 med en SPV'er og det er jeg YDERST tilfreds med. Udover alle de mange ekstra funktioner man får med SPV'en, er den både mindre, mere robust og større i displayet og tilpasningsmulighederne er intet mindre end FANTASTISKE. Det eneste som jeg mener er bedre i 7250'eren er det indbyggede kamera, fordi søgeren (altså displayet) har en højere opdateringsfrekvens. Derudover kan man også downloade en gratis update så kameraet kan optage videosekvenser med lyd.

Så hvis du er til masser af funktioner og "lir" + praktiske funktioner såsom synkronisering med Outlook og andre Windows features vil jeg HELT klart anbefale SPV'eren.

Håber du kan bruge mit svar ;)

/mag

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-07-03 16:43

måske fordi du ikke kan finde ud af at bruge den daniel...?? min erfaring er at folk som ikke kan finde ud af SPV ikke kan lide den men folk som gider at bruge tid på at sætte sig ind i den og dens muligheder vil aldrig vælge en anden telefon.. menja det kræver til og lidt søgen på nettet..!!