/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Printer skriver ikke efter genfyldning (~
Fra : mfrank
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 14-11-01 00:58

Jeg fyldte den sorte patron på min printer Xerox XJ8C med refill-blæk, og skrev derefter over 100 sider før den løb tom. Så fyldte jeg igen sort blæk på men denne gang kom der lidt luft i sprøjten da jeg sugede blæk op, fordi jeg var for skødesløs. Efter at jeg fyldte på er der åbenbart kommet luftbobler i patronen, og nu skrev den kun et par sider - lidt on and off - og nu kan den ikke skrive blækket ned på papiret. Hvordan redder jeg situationen med den patron jeg har.
Venlig hilsen MFrank.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-11-01 01:12

Hvad gør man når der dannes bobler mens man påfylder sine patroner?
Boblerne skal fjernes STRAKS for at undgå forurening. Blækket kan sagtens vandre baglæns op i patronen og forurene de andre kamre.
du kan prøve at rense din patron på følgende måde
Der er flere muligheder. Forsøg først at opløse blækket med der medfølgende rensevæske. Lad evt. patronen stå i rensevæske natten over. Næste skridt er kogning! Stil patronen i en gryde med ½-1 cm vand således at dyserne er dækkede. Opvarm vandet til det næsten koger. Tag gryden af og lad patronen stå 1-3 minutter i det varme vand. Nu vil du se blækket begynder at flyde. Man kan evt. komme en smule eddikesyre i vandet.
Et eller flere kamre er blevet forurenet. Det skyldes oftest at genopfyldningen er sket for hurtig, således at overtrykket har presset blæk ud igennem dyserne, som efterfølgende er vandret baglæns op i de andre kamre. Fortvivl ikke, det kan sagtens reddes, men det koster lidt blæk og papir. I et tegneprogram eller tekstbehandlingsprogram der kan håndtere grafik (det kan de alle sammen i dag!) tegnes en stor firkant som udskrives i de tre farver (rød, gul og blå). På den måde får du brugt alt det forurenede blæk. Udskriv disse sider indtil farverne er helt rene. Nogle gange skal der skrives 2-3 sider andre gange blot 5-6 linier.
Håber at dette kan hjælpe dig
et godt råd her til sidst er at jeg genopfylder højst mine to gange,så smider jeg dem ud og køber en ny patron
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 14-11-01 01:16

Ps
Du skal klikke på FAQ ude i højre side,--der står bla. hvad du gør hvis der kommer bobler i dine patroner oma.

Mvh
Parkens

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-11-01 01:19

Et lille tillæg til min kommentar
luft opstår ved 1) for sen opfyldning 2) for hurtig påfyldning. Når der i vejledningen står at blækket skal påfyldes langsomt, så menes L-A-N-G-S-O-M-T! Er der luftlommer i patronen kan man afhjælpe problemet på flere måder. Anvend centrifugalkraften, dvs. pak patronen ind i et stykke køkkenrulle og læg den i en plasticpose med dyserne NEDAD. Slyng nu posen, således at blækket presses ud mod dyserne. En anden metode er at danne overtryk i patronen, således at blækket presser luften ud igennem dyserne. Overtrykket kan dannes med en tom engangssprøjte eller med munden på fx LEXMARK 12A1970. Her kan man puste (ikke suge!!!!) igennem udluftningshullet i toppen.
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 14-11-01 01:27

PPs
Undskyld FAQ ude i Venstre side.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-01 01:15

Tue, 13 Nov 2001 23:58:03 GMT, skrev "mfrank"
<mfrank.news@kandu.dk>:

>Jeg fyldte den sorte patron på min printer Xerox XJ8C med refill-blæk,
>og skrev derefter over 100 sider før den løb tom.

Prøv at spørg i news:dk.edb.hardware, det har vidst ikke noget
med Windows at gøre.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på
http://www.usenet.dk/grupper.pl
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-11-01 10:17

> Prøv at spørg i news:dk.edb.hardware, det har vidst ikke noget
> med Windows at gøre.

Åh hold da op Knud, han skriver garanteret ud fra windows!

))

mvh
ha

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-01 12:06

Hej igen Mfrank
Det kan også være dit printerhovede der trænger til at blive renset,alså den dyse hvor det sorte kommer ud kan være tilstoppet,har du været inde i printeren egenskaber,og bruge den der hedder rens,og juster det er mange gange det hjælper,ellers vil jeg bare henvise dig til mine øvrige kommentarer til dit proplem på denne side.
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 14-11-01 23:49

Hej

Efter at læst hele historien igennem igen,-så kan jeg ikke lade være med at tænke på, om det er dit Printerhoved der er er blevet brændt af. Det at du efter no 2 opfyldning som du siger,-kunne printe lidt off og lidt on for til sidst ikke at påføre papiret blæk. Blækken virker jo afkølende på printerhovedet,-og som jeg læser det har den printet ud uden at blækken har nået printerhovedet,--det er nok til at det evt. kan være brændt af.
Har du ikke en anden patron du kan forsøge dig frem med ???

Mvh
Parkenss