/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk via strømnettet
Fra : dreyer
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 06-01-11 23:59

Hej!
Når der skal installeres netværk i hytten, synes jeg det virker fristende at slippe for ekstra huller i væggene via enten trådløst netværk, eller via netværk over strømnettet. Problemet med førstnævnte er begrænset hastighed (eller nogle idéer til noget der kan få hastigheden op?), og det andet har jeg ikke erfaring med overhovedet. Har du? Virker det og hvilke hastigheder kan man forvente?

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Misteryman666

Dato : 07-01-11 02:31

Det kommer helt an på hvad du havde tænkt dig, skulle koples på netværket. Er det 3 bokse der skal afspille HD film samtidigt eller er det blot for at få internet over hele hytten? Hvis det er sidstnævnte kan en trådløs løsning anbefales. Vi er oppe på 300 Mbit/s med N standarten nu, hvilket er mere end rigeligt for alle "normale" danskere.
Har du brug for et Lan med minium delay, skal du vælge el-versionen. Dog skal du huske at lan'et kun eksistere i den samme tavlegruppe.

Http://www.itpanik.dk

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 07-01-11 08:09

Hej!
Tak for svaret.

Det primært forbindelsen mellem en NAS og et mediecenter, der skal stå for afspilning af film (gerne HD) og musik.

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-11 10:12

Hvis det skal foregå over dit el-net så skal det være indenfor samme fase som jeg er orienteret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-01-11 11:50

Jeg har forsøgt mig med trådløst net til film fra nas. Det duer ikke . Der kommer huller undtagen ved lavopløsningsfilm.

Tag hellere besværet og få lagt noget kobber netværk. Det kan gøres pænt og sklult med lidt opfindsomhed.
Jeg har ikke erfaring, men tror ikke meget på at datanet over elnettet er hurtigere eller mere stabilt.
Den avorligse mangel ved trådløst og 220 vnet er at der er så mange brugere på det samme net at datakollision sker alt for tit. Der skal så sendes igen og igen med de samme pakker, og det sløver systemet. film fra nas kører derfor en protokol uden gentagelse ved fejl. Det får farten op men giver fejl i billederne.