/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sort baggrund på transparente gif og png
Fra : scootergrisen
Vist : 792 gange
300 point
Dato : 06-01-11 23:25

Når jeg i Windows Vista ser et billed i en browser og højre klikke og vælger kopier så når jeg indsætter billedet i et tegneprogram så bliver den transparente baggrund i et gif eller png billed erstattet med sort.

Er der nogen der ved hvorfor dette sker ?

Tænker det må være noget med windows udklipsholder.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-01-11 00:22

Det er kun midlertidigt medens når du har lavet det. Så snart du placerer dette billede f.eks. på din hjemmeside, er alt ok.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 07-01-11 09:35

Det er tit det endelige resultat er anderledes, end det som web composeren laver og viser.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-01-11 13:26

I et godt GIF annimationsprogram, kan du selv vælge farven for den transparente baggrund. Farven vil opttræde som gennemsigti, når den uploades til en hjemmeside, men denne valgte farve må ikke også gå igen i selve billedet, da så den del også bliver transparent.

Jeg bruger et gammelt program, med en masse muligheder, som hedder GIF CONSTRUCTION

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-01-11 14:03

Hent en pakke med hjemmesideprogrammer her: http://www.4shared.com/dir/be6vvhs1/Hjemmeside_vrktj.html

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-01-11 06:19

Citat
Det er kun midlertidigt medens når du har lavet det. Så snart du placerer dette billede f.eks. på din hjemmeside, er alt ok.

Nej det er ikke midlertidigt.
Og jeg har prøvet med andet tegneprogram og anden browser.
Opera laver baggrunden hvid istedet for sort.

Citat
Det er tit det endelige resultat er anderledes, end det som web composeren laver og viser.

Ja men hvis jeg åbner billedet i andre programmer er det stadig med sort baggrund.

Citat
I et godt GIF annimationsprogram, kan du selv vælge farven for den transparente baggrund. Farven vil opttræde som gennemsigti, når den uploades til en hjemmeside, men denne valgte farve må ikke også gå igen i selve billedet, da så den del også bliver transparent.

Jeg bruger et gammelt program, med en masse muligheder, som hedder GIF CONSTRUCTION

Nu er det jo ikke et billed jeg selv laver. Jeg vil bare kopier det til tegne programmet.
Men af en eller anden grund mister det transparent/alpha kanelen undervejs som så erstattes med sort.

Det har virket fint før jeg aner bare ik hvad det kan være der er ændret.