/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
afmelde en bil
Fra : dcedata1977
Vist : 562 gange
50 point
Dato : 06-01-11 16:24

jeg ønsker at afmelde min bil, hvordan gør jeg det ?

er det nok at bare at aflevere pladerne ?

eller hvad skal jeg gøre ?

MVH

dcedata1977

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-01-11 16:29

Ja gør det, Og ring til forsikringsselskabet

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 06-01-11 16:31

Ja levere pladerne tilbage til motorkontoret , husk at medtage registreringsattesten . Så er den afmeldt og forsikringen får besked fra motorkontoret.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-01-11 17:05

hvis den skal skrottes, kan du tage kontakt til en autoophugger. så ordner han det hele og udbetaler en mindre sum til dig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-01-11 17:06

Mange steder i landet, er det kommunerne der har overtaget dette job!

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 06-01-11 17:10

Du må kontakt SKAT. Du skal vis dem bilens reg attest eller køb aftale hvis du har solgt din bil 15 dag siden.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 06-01-11 17:59

Hvis du ikke længere ønsker at bruge dit køretøj, skal du afmelde det hos SKAT.

Du afmelder et køretøj, du ikke længere ønsker at bruge, ved at aflevere nummerpladerne til nummerpladeekspeditionen på et skattecenter. Du kan også sende nummerpladerne til os.

Det koster ikke noget at afmelde et køretøj.

Når du afmelder et køretøj, fortæller vi dit forsikringsselskab, at køretøjet er afmeldt. Samtidig ophører opkrævningen af afgifter. Hvis du har betalt afgift, efter at du har afmeldt køretøjet, får du pengene tilbage.

Anden information
Læs mere om skrotning af biler på www.bilordning.dk.

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 06-01-11 18:02

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817300&vId=0

Undskyld jeg fik ikke linket med hvor jeg fandt det .