/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
pwatch
Fra : hulstroem
Vist : 497 gange
45 point
Dato : 06-01-11 16:14

hej jeg har en hyundai elantra fra 1999 og har fået en pwatch i jule gave har prøvet at montere den bag radioen men uden held er der nogen der kan hjælpe med hvor den skal monteres på sådan en model...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-01-11 16:26

Den skal sidde på højre side på frontruden, den skal ikke monteres bag radioen.
alimak

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 06-01-11 16:28
Kommentar
Fra : hulstroem

Dato : 06-01-11 16:30

tror ikke lige du forstod spørgsmålet det var strømdelen der blev hentydet til var ikke klar over det skulle gøres så præcist spørgsmålet medmindre du prøvede på at lave en joke

Kommentar
Fra : hulstroem

Dato : 06-01-11 16:32

hej Sverola , nej ikke rigtigt men ellers tak har kigget på dette men mit problem er de der klemme numre hvor de findes på bilen

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 06-01-11 16:47

Jeg ville evt prøve at ringe til en Hyundai forhandler -eller det der hotline nummer som står nederst i den link jeg sendte...

Mvh

Sverola

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-01-11 16:55

Brug et multimeter eller en prøvelampe. Find en ledning der har 12v hele tiden.og find en ledning der er koplet med tændingen.den skal det være strøm på når nøglen er i første hak, og ingen strøm når nøglen er i off position.Du kan bruge ledningerne bag radioen. Det har jeg gjort på min bil.
alimak

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-01-11 17:04

Du skal bruge tre ting:
1. stel. Den burde være nem nok
2. + Find stikket til radioen, find den ledning der altid er strøm på
3. tænding. igen radioen, der er en ledning der kommer strøm på når du slår tændingen til på bilen (det er den der tænder radioen når du starter bilen)

en prøvelampe eller et multimeter er uundværlig når du skal lave det (en prøvelampe kan hurtigt fremstilles i en nødsituation af en stump ledning og en løs pære)

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 06-01-11 17:13

jeg har været hos ford værksted og betalt 400 kr. jeg synes du må kontakt en værksted fordi det er el arbejde og vigtigt dele i bilen.