/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Administrator rettigheder
Fra : classic26
Vist : 2454 gange
500 point
Dato : 05-01-11 13:32

Hej

Administrator vil ikke tillade at åbne filer eller links i mails.
Hvordan ændrer jeg så jeg ikke bliver spurgt/nægtet at åbne filer eller links i mails.

Er ikke interesseret i at oprette endnu en brugerprofil, som jeg skal vælge ved opstart!

pft.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-01-11 13:36

Linux/ Mac??

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 05-01-11 13:45

ganske ordinær PC med Vista
sorry... en klar mangel på information!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-11 13:50

Slå brugerkontrol (UAC) fra i Brugerkonti

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 05-01-11 13:51

Prøver forslag når jeg kommer til maskinen, og vender tilbage i morgen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-11 13:53
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-11 14:01

En mere

If you’ve used Windows Vista for more than 3.7 minutes, you know what UAC (User Account Control) is.. it’s the obnoxious, nagging popup window that will be your life for the next 3-5 years unless you switch back to XP in frustration, or to a better OS like… OS X, Suse, Ubuntu, or even XP.

Update: This should also work on Windows 7.

Note: Disabling UAC will lead to a less secure system, so be warned.

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/enable-or-disable-uac-from-the-windows-vista-command-line/

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-01-11 21:27

Citat
Administrator vil ikke tillade at åbne filer eller links i mails.
Hvordan ændrer jeg så jeg ikke bliver spurgt/nægtet at åbne filer eller links i mails.

Hvilken administrator? Er du på netværk? Outlook-klient? Exchange server? Hvis ja, så er der ikke noget du kan gøre hvis det er en policy som administrator har bestemt i mailsystemet.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 06-01-11 09:14

@Klaudi: Dit råd løste desværre ikke mit problem. Kan stadig ikke får lov at følge et link i mail. Der henvises til administrator.
@berpox: Jeg har sendt min bærbare tilbage til fabriksindstillinger, så alm. vista med mig som bruger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-11 09:27

Så er det jo nok en tur i angiv Standardprogrammer du skal

Start > Standardprogrammer > Angiv programadgang og computerstandarder,
klik på Brugerdefineret, vælg dit email program og klik ok

Måske det hjælper

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 06-01-11 09:33

Take 2

Prøver forslag når jeg kommer til maskinen, og vender tilbage i morgen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-11 09:36

ok

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 07-01-11 10:38

hmmm... besked jeg får, når jeg vil følge et link på mail er:

"Handlingen er blevet annuleret p.g.a. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren"
og den kommer stadig efter ovennævnte tiltag

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 07-01-11 11:03

Mystisk

Prøv at se denne tråd
http://www.eksperten.dk/spm/389329

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 07-01-11 11:08

Tak Klaudi... vil jeg prøve når jeg kommer hjem. Håber forlods at det virker...god weekend

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-11 11:10

Velbekomme og i lige måde

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 10-01-11 10:44

Hej igen..det var det her der skulle til... bare super

Jeg kontaktede MS og fik følgende fremgangsmøde til at løse problemet - og det virkede sgu'
Hilsen gegu
Kopier og indsæt følgende link i internet Explorer adresselinjen og hent filen htmlfix.reg og gem den på skrivebordet:
http://cid-97777d65ab7cbea6.office.live.com/self.aspx/Windows/Generel/htmlfix/htmlfix.reg

Når den ligger på skrivebordet, så skal du dobbelklikke på htmlfix.reg

Den vil nu spørge om du er sikker på du vil fortsætte, dette klikker du ja til.