/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Relationer
Fra : Rebekka89
Vist : 326 gange
100 point
Dato : 05-01-11 09:07

Jeg er ved at skrive en opgave om relationer, men jeg har et par spørgsmål jeg har svært ved at finde svar på, håber der er nogle der kan hjælpe.

-Kan et barn ikke have det godt uden at indgå i relationer.

- Hvilke positive sider er der ved at indgå i relationer / hvad gør en relation?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-11 09:27

gak gak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-11 09:30

Citat
gak gak

Er måske så meget sagt...

Men ethvert levende individ med et par hjerneceller i brug, har relation til ET ELLER ANDET

Det kommer jo helt an på i hvilken sammenhæng du bruger ordet....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-11 09:31

Skoleopgaver skal du selv lave, jeg har ikke tænkt mig at lave dem for dig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-01-11 09:32

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 14
- Slettede 0
Ialt 16

Der mangler nok lidt på den bogligt begavede side.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-01-11 10:27

Om et barn kan have det godt uden at indgå i relationer er sagen uvedkommende, for du kan ikke undgå relationer.

Relationer er forhold til forældre, søskende, klassekammerater, lærere, pædagoger, medspillere på fodboldholdet, kort sagt alle de mennesker du møder, så den eneste måde at undgå relationer er ved at leve totalt isoleret, og så er vi tilbage ved spørgsmålet. Nej, det kan ikke lade sig gøre, at have det godt uden relationer, du dør af sult.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-11 10:30

Måske ville det hjælpe hvis du oplyser,
hvilken uddannelse, hvilket fag og hvilke relationer det drejer sig om?

alt er relativt...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-01-11 16:06

Nej et barn kan ikke have det godt uden at indgå i relationer.

Den første relation du selv har haft, er tilknytningen til din moder, nemlig da du blev født. Du blev kigget på, rørt ved, kysset og knuget, og fik mad ved din moders bryst. Denne tilknytning til din moder, har været vigtig for dig, for at du kan danne fremtidige relationer, altså at du kan tale med andre mennesker, finde venner, kammerater osv.
Så er det selvfølgelig vigtigt, at du er kommet til at lege med andre børn, så du har sikkert gået i dagpleje eller vuggestue, og da du fyldte 3 år, startede du i børnehave osv. Her havde du en bedste ven, og du oplevede. hvor dejligt det var, at der var en, som kunne lide dig, og som havde lyst til at lege med dig. Dette venskab har betydet noget for din udvikling, - en læring i at indgå relationer. Ved at være sammen med andre børn, har du oplevet noget om følelser, du har været pissesur, ked af det og uvenner med nogle børn og til andre tider, har du været utrolig glad og haft de bedste bedste børnelege. Ved at du har haft andre børn at lege med, hjælper, støtter og opmuntrer børn hinanden til at gøre forskellige ting, og ved at have leget sammen med andre, har du udviklet dig og kan danne gode relationer.