/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
dårlig opløsning
Fra : CCjunior
Vist : 1435 gange
100 point
Dato : 04-01-11 21:28

skærmen på min gamle bærbar er død. Jeg har smidt den i skunken og kører den over mit tv.
Når jeg nu vil se en film som ligger på HD eller som sidder i drev, så er opløsning dårlig.

Jeg prøvede at opdaterer driver på Geforces hjemmeside, men så måtte jeg geninstallerer win7 på den.
Dvs. at jeg kører med den driver der blev lagt på fra microsofts hjemmeside.
Hvis jeg går ind på skærmopløsning og spørger til om den vil opdaterer driver, siger den at det er den sidste nye den kører med...

Nogen forslag til hvad jeg så kan gøre ?
Er det et godt test program til grafikort ?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-01-11 22:46

Hvilken opløsning har du på dit TV - den er måske dårlige en den døde skærm.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 05-01-11 00:44

er opløsnig også dårlig når du "surfer" ? eller er det kun når du se film og er det et fuld hd tv eller hd redy.. tv for hvis du køre normale dvder i fuld hd format vel de mange gange se ligt sløret ud fordi bildet bliver strækket ud (mange blueray afspiller opskaler alm dvder til hd ved at gøre bildet ligt mindre)men prøv at sætte opløsningen helt ned på pcen til den laveste den kan sende til tvet og se om det ikke hjælper når du ser dvd

Kommentar
Fra : Misteryman666

Dato : 07-01-11 02:58

Windows kan ikke altid finde den korrekte driver til dit grafikkort og i og med at det er en bærbar, er der sikkert ikke nogen anden driver i Microsoft sammenhæng til den. De fleste bærbare har dedikerede drivere fra producenten af din bærbar, da hardwaren er forskellig fra bærbar til bærbar. Så find ud af hvad din bærbar hedder og søg på deres hjemmeside under support efter den korrekte driver.

Http://www.itpanik.dk

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-01-11 07:03

Så er der lidt input at arbejde med. Vil prøve her i weekenden om der er noget der dur

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-01-11 16:55

Nå..
Tv har ingen problemer med HD. Kører perfekt fra PS3.
Tilgengæld tror jeg ikke den vil finde mit grafikkort. Den er født med et Geforce GO 7600
Men i Device Maneger skriver den Standard VGA Graphics adapter.
Jeg har prøvet at installere driver til Geforce, men det krævede en re formatering.

Jeg har nettop downloadet "driver Mender" som siger den vil opdaterer min driver.. Jeg er sq bange for at det ender med endnu en formatering.

Hvordan kan jeg teste om mit grafikkort er stået af ??

Kommentar
Fra : Misteryman666

Dato : 07-01-11 17:53

Hvad hedder din bærbar? så finder jeg en driver til dig

http://www.itpanik.dk

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-01-11 19:46

Hp pavillon dv 8000

Kommentar
Fra : Misteryman666