/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota sportsvan picnic 2,0 automagear
Fra : larsen7Rap
Vist : 933 gange
31 point
Dato : 04-01-11 19:46

Hej. Jeg har lige et spørgsmål angående min toyota, i håb om at der er nogen som kan hjælpe mig med, at finde ud af, hvad der kunne være galt.

Det er et problem, som vi ikke tidligere har haft med bilen, og det er opstået fra dag til dag. Det starter med, at bilens speeddometer og omdrejningstæller går op og ned i omdrejninger. Derefter går bilen lige pludselig over på nødprogram. Har selv skiftet speedercensoren og speeddometerdrevet og har fået nulstillet fejlen. Men fejlen opstår stadigvæk på trods af disse udskiftninger.

Jeg håber på, at I har nogle bud og svar på hvad der eventuelt kunne være galt.

Med venlig hilsen

Larsen7Rap

Kommentar
Fra : pims

Dato : 04-01-11 23:05

Det eneste jeg kan komme i tanker om, er at tjekke ALLE stelforbindelser på bilen og rens dem.
Ofte er det en dårlig stelforbindelse, som får bilen til at opføre sig mærkeligt. Held og lykke med det.
Pims

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-01-11 06:40

Det kan være flere ting.Men jeg ville få sat en computer på,og da vil du se om det for eks. er luftmassemåleren der er def.Det koster ikke al værden og få en computer på.
alimak

Kommentar
Fra : larsen7Rap

Dato : 05-01-11 09:16

Har haft computer på men den sætter ikke nogen fejl

Kommentar
Fra : pims

Dato : 05-01-11 23:55

Du skriver at speedometer og omdrejningstæller går op og ned. Hvad med selve motoren, går den også op og ned i omdrejninger, eller er det kun instrumenterne?
Pims

Kommentar
Fra : larsen7Rap

Dato : 06-01-11 09:21

motoren går op og ned når jeg jogger på speederen for den kan ikke finde ud af hvad gear den skal være i. Men ellers ikke

Kommentar
Fra : pims

Dato : 06-01-11 21:19

Som jeg forstår det, så går motoren op og ned fordi den hele tiden skifter gear?
Jeg mener stadig at man ikke kan udelukke en fejl i en stelforbindelse, det er ihvertfald det første jeg ville tjekke. Men derudover kan der selvfølgelig også være fejl i selve gearkassen eller dens styresystem..