/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
The Sims + Hot Date + Vacation - problem~
Fra : Roennelund
Vist : 649 gange
44 point
Dato : 12-05-03 20:09

Hej -

Installerede "Hot Date Expansion" til "The Sims". Det virkede fint. - Har siden installeret "Vacation Expansion" oven i. Går også fint.

Installationen finder den "gamle" installation og lægger sig pænt oveni. - Inde i spillet initialiserer den elementerne så de hænger sammen.

Men... Straks jeg vil styre mine simmere i deres huse, går tiden ikke, og menuen for "build" og "buy" er skraveret ud og kan ikke vælges.

Alt andet virker... kan zoome, rykke rundt, kan endda skifte på hastighedsknapperne, med den undtagelse, at tiden som sagt ikke går.

Samtidigt lukker spillet helt ned, hvis jeg forsøger at gemme. - Nogen, der kender problemet?

Har forsøgt at afinstallere, og installere i EAs foreslåede rækkefølge. Har også renset registreringsdatabase, endda med SimsEraser, der høere til. - Intet hjælper.

Kan I?

/Rønnelund

Accepteret svar
Fra : stormfeldt

Modtaget 54 point
Dato : 12-05-03 21:09

Jeg kan ikke svare dig på spørgsmålet, men vil sende dig ind på http://www.simbrother.dk/ der er et rigtig godt forum til sims. De kan garanteret hjælpe dog.

stormfeldt

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 12-05-03 21:10

Jeg kan ikke svare dig på spørgsmålet, men vil sende dig ind på http://www.simbrother.dk/ der er et rigtig godt forum til sims. De kan garanteret hjælpe dig.

stormfeldt

Kommentar
Fra : calista

Dato : 12-05-03 21:13

Jeg har oxo haft problemet, men det blev løst efter en af- og geninstallation.
Hvilket styresystem bruger du?
Har du evt prøvet at skrive til supporterne på den originale sim- hjemmeside?

Calista

Godkendelse af svar
Fra : Roennelund

Dato : 12-05-03 21:15

Tak for forslaget, stormfeldt.

Kommentar
Fra : Roennelund

Dato : 12-05-03 21:18

Har ikke skrevet til support, de kan alligevel ikke svare mig *nu*

Jeg kører på Windows XP - Hverken "The Sims" eller "The Sims + Hot Date" har givet problemer, og "Vacation" ser også ud til at virke.

Siger du, at dit problem var nøjagtigt det samme?

Har du en fornemmelse af, hvilken del af geninstallationen, der gjorde forskellen?

Altså - rækkefølge, registreringsdatabase, genstart af computer... eller...?!

/Rønnelund

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 12-05-03 21:30

Sims SKAL installeres i den rigtige rækkefølge det betyder så vidt jeg ved ikke noget hvor mange udvidelser man har, men de skal installeres i den rækkefølge de er udgivet i.:

The sims - The sims livin´ it up - The sims house party - Thw sims hot date - The sims on holiday - The sims unleashed.

Har selv haft problemer som også blev løst efter fuldstændig sletning af alle og ved at installere igen.

Hilsen stormfeldt

Kommentar
Fra : Roennelund

Dato : 12-05-03 21:38

Jeg har netop installeret i den rækkefølge - med manglende mellemled:

The Sims -- så: Hot Date --- så: Vacation ...

Al installation går efter planen - den initialiserer.

Problemet kommer først, når jeg klikker med ned i på en Sim-adresse og vil bygge og styre.

/Rønnelund

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 12-05-03 21:38

Sorry jeg glemte at skrive at jeg kører XP og de virker her allesammen. I øvrigt... forlyder det på diverse forum, at Deluxe edittion ødelægger spillet. Har ikke selv denne udgave, så det er ikke noget jeg ved mere om. Men det er ærgerlige penge at komme af med hvis det er rigtigt.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 12-05-03 21:42

Det du skriver der, lyder som når man har hentet ting på nettet til sims, som ikke duer. Men jeg går ud fra du ikke har nået at downloade noget endnu, når du ikke kan instalere spillet ? Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring du har med sims, så jeg vil nødig skrive noget forkert. Men hvis man henter ting på nettet skal man huske at downloade sims file cup og tjekke filerne inden man starter spillet, den smider dårlige filer ud, så spillet ikke går ned.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : Roennelund

Dato : 12-05-03 21:54

Hehe.

The Sims og Hot Date Expansion er den ægte vare - US version - bestilt online.

Vacation er en ISO-brændt sikkerhedskopi :) stadig US version.

Ingen yderligere fiksfakserier.

/Rønnelund

Kommentar
Fra : Roennelund

Dato : 12-05-03 21:58

Har lige kørt en FileCop på systemet - den melder alt klart...

/Rønnelund

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 12-05-03 22:07

Øh... du misforstod mig. Når jeg skriver downloade fra nettet, mente jeg ting til sims på andres hjemmesider. Men det skulle der jo ikke være problemer med når du har kørt Filecup Helt ærligt... jeg tror du vil få mere hjælp på Simsbrother.

Stormfeldt

Kommentar
Fra : Ellisander

Dato : 17-05-03 08:59

Synes da lige at jeg også ville komme med min historie om fejl med sims.

Jeg har selv i et langt stykke tid ikke kunne spille The Sims, fordi det viste sig at Livin' it up expansionen var spækket med fejl, som gjorde at jeg til sidst efter utallige afindstalleringer og indstalleringer, simpelthen ikke KUNNE indstallere Livin' it up, for hver gang jeg satte den i efter at ha indstalleret den første The Sims, og trykkede indstaller, jamen gud bevar mig vel og ikke den spurgte om jeg ville AF-indstallere!!!!
Jeg har så haft prøvet at trykke ja, hvorefter skidtet afindstallerede den originale The Sims.
Jeg fattede det ikke, og gør det stadig ikke, men enden på det er blevet at jeg ikke har Livin' it up med i indstalleringen, og det er jo trist da der er en del fede møbler og andre ting i den.

JEG VIL HA LIVIN' IT UP!!!!! (vrææææææææl)

Ellisander

Kommentar
Fra : Roennelund

Dato : 17-05-03 10:30

Hej Ellisander -

Ekstra møbler og lignende kan jo downloades fra forskellige websteder - det værste ved ikke at have "Livin' it up" eller "Livin' large" må være, at en række karriere-muligheder forsvinder.

www.simbrother.dk - har en del downloads - og de er også gode til at svare på mails, har jeg oplevet. Prøv dem - det blev jeg selv foreslået tidligere i tråden.

/Rønnelund

Kommentar
Fra : Ellisander

Dato : 17-05-03 11:47

- Roennelund -

Jeg har faktisk prøvet at downloade nogle ting fra siden TheSimsResource men der gik skidtet totalt kold, og den frøs enten midt i spillet, eller også hoppede den helt ud af spillet sååååå, jeg er lidt færdig med at downloade. ;-(
Ellers surt fordi jeg fandt nemlig fundet nogle rigtig fede møbler!!

Men hvad jeg må jo bare prøve at finde ud af det, men lige et spørsgmål til dig Stormfeldt, hvad mener du med at Deluxe versionen ødelægger spillet???