/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
kondensvand på ståltag
Fra : hynke007
Vist : 4902 gange
100 point
Dato : 03-01-11 21:52

hej. jeg har et problem med kondensvand på undersiden af mit ståltag. har undertag på men der drypper vandet igennem.. hvad skal man gøre for at komme over de problemmer det giver når der kommer vand ind... det er på min garage og der er ikke meget hældning på taget..
hilsen
kim hynkemejer

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-01-11 22:01

Hej.
Det lyder som om du mangler udluftning.
Det er vigtigt ellers rådner spærene op.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 03-01-11 22:28

ok der er ellers massere af luft mellem undertag og stålpladerne... alle mine undertagplader er gennem bløde...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-11 22:36

Vi har alm. trapezplader og der er ingen problemer andet end når det er tøvejr... men der hvor det drypper ned, er fordi der er et lille hul.... er du helt sikker på at dit tag er helt tæt??

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 03-01-11 22:52

jeps taget er helt tæt.. det er ikke så gammelt... har fjernet noget af undertaget for at se hvad der var galt.. kan kun se at der hænger dråber på pladerne

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-01-11 22:59

Jep det er fordi taget er koldt og du så sætter en varm våd bil ind , eller har ande der afdamper fugt.
Undertaget gør det kun værre, med mindre du har en god ventilation med åbninger i begge sider mellem undertag og stålpladerne.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 03-01-11 23:12

EN FAGMAND SAGDE ENGANG AT HVIS MAN BRUGTE STÅLPLADER,
SKULLE DE VÆRE COATED
PÅ BAGSIDEN,
ELLERS VILLE DER ALTID KOMME KONDENSVAND.

SÅ DET ER NOK IKKE NOGET DU KAN UNDGÅ,
NÅR FORSKELLIGE TEMPERATURER MØDES.

MVH AG112

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 03-01-11 23:26

ok jeg tror at løsningen bliver at jeg laver et større hældning på taget eller montere spær så jeg kan lave høj rejsning.. det er slemt om vinteren at der ligger frossent vand på undertaget at det bliver presset ned..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-01-11 16:45

en gang isolering i tagkonstruktionen kan hjælpe en hel del. så får du ikke så meget kondens.

Kommentar
Fra : pederkjær

Dato : 12-01-11 11:35

En løsning kunne være at afmontere stålpladerne og lægge en kraftig plastfolie ud lige under stålpladerne til at opfange dråberne. Hvis der er hældning nok vil vandet løbe ned af plastfolien under tagpladerne. Plastfolien vil måske kunne blafre/larme lidt i blæsevejr hvis det ikke er strammet ordentlig.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 12-01-11 14:37

isoleringen er af prøvet det bevirkede kun at hele min isolering blev våd.. så det bliver nok sådan at jeg afmontere taget og laver et større hældning derefter monteres osb plader under ståltaget.. kan ikke rigtig se anden løsning..