/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Aktivering af trådløs netværk i Windows7
Fra : Zeusen
Vist : 4448 gange
105 point
Dato : 03-01-11 19:18

Hejsa

For ca. 14 dage siden stoppede mit trådløse netværk med at virke på min stationære HP computer.
Jeg havde en printer koblet til den trådløst og jeg kunne få adgang til mine dokumenter fra en laptop. Af en eller anden grund kan jeg ikke få computeren til at vise tilgængelige trådløse netværk.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-11 19:30

På din PC er der formentlig en kontat til at tænde og slukke for NETVÆRK...

Når du har fundet denne kontakt - har du nok svar på dit spørgsmål.

vh Ben

Kommentar
Fra : WoflerPro

Dato : 03-01-11 19:59

De fleste trådløse routere har bedst af at blive slukket ca. hver dag.

Prøv at sluk den i et par min og tænd igen.

Den trådløse router her i huset bliver brugt rigtig meget hver dag.
Og hvor mærkeligt det end lyder bliver sådan en også slidt, og det er den slags symptomer vi oplever når routeren bliver ca. 2 år.
Så hjælper en firmvare opdate. men kun ca et år... Så skal der en ny til...

Kommentar
Fra : Zeusen

Dato : 03-01-11 20:23

Min trådløse router virker fint, min bærbare, ipod og andet udstyr kan fint komme på. Det virker som om den trådløse netværksfunktion på min HP stationære er slået fra. Når jeg åbner netværks- og delingscenter kan man ingen trådløse forbindelser se.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-01-11 21:23

Når du er kommet til "netvæk og delingscenter" skal du vælge

"administrer netværksforbindelser"

Herefter skal du kunne finde dit trådlæse netærkskort det kan du højreklikke på og vælge aktver og deaktriver

vh Ben

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-11 23:40

Du kan også gendanne computeren. Gendan til for 3 uger siden da det trådløse netværk virkede.

Kommentar
Fra : Zeusen

Dato : 04-01-11 17:43

Hejsa

Har været inde i "netværk og delingscenter" men umiddelbart kan jeg ikke finde et sted hvor der står
"administrer netværksforbindelser". Har lige været inde i "enhedshåndtering" og derinde kan jeg ikke se noget trådløs netværkskort.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-01-11 18:06

Når du er kommet til "netvæk og delingscenter" skal du vælge

Hvis du kigger ude til venstre i kolonnen (det er ikek blandt ikonerne) på teksterne er "administrer netværksforbindelser" så ikke en af linjerne...?

vh Ben

Kommentar
Fra : Zeusen

Dato : 04-01-11 18:21

Nej det kan jeg ikke se, der er følgende foroven til venstre:

Startside for kontrol panel
rediger indstillinger for netværkskort
rediger avancerede delingsindstillinger

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-01-11 18:33

Nu er jeg ikke ved en PC med WIN 7

SÅ derfor

tryk F1 så kommer windows hjælp frem.
skriv i søgefelt "administrer netværksforbindelser"

Herefter kommer der en tekst du kan klikke på så du kommer til ikoner for dine netværksforbindelser.

vh Ben

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-11 18:39

Geninstaller bare dit netkort med den driver du har, eller gendan som granner01 siger.

Kommentar
Fra : Zeusen

Dato : 06-01-11 16:56

Hejsa

Nu har jeg prøvet at geninstallere netværks koret både med den eksisterende og ny driver.
Jeg har også prøvet at gendanne pc men desværre er det ikke et gendannelsespunkt fra før
kortet holdt op med at virke.

Zeusen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-01-11 17:08

så er det jo nok fordi, dit net kort ikke virker mere. tjek om det sider ordentligt, pil det ud genstart pc. sluk pc indsæt kort igen, genstart pc. hvis det stadig ikke virker. køb et nyt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-01-11 17:12

Folk overser en meget vigtig oplysning
Citat
Har lige været inde i "enhedshåndtering" og derinde kan jeg ikke se noget trådløs netværkskort.

Hvis kortet ikke findes i enhedshåndtering er det fordi computeren ikke kan se kortet.
enten er kortet futtet af eller også sidder det ikke helt rigtigt, prøv i første omgang af tage kortet ud og sætte det i igen.

kig også efter når du tænder computeren, det kan være at bios skriver noget om fejl

Kommentar
Fra : Misteryman666

Dato : 07-01-11 02:43

Er det usb netkort eller PCI kort?

Http://www.itpanik.dk

Kommentar
Fra : djras01

Dato : 31-01-11 12:04

Jeg har lige siddet med en bærbar med samme problem.
Her skulle bruges et program (launc maneger) fra Fujitsu/Siemens supportside,for at
tasten til at aktivere netværket fungerede.
Derefter virkede aktivering af det trådløse netværk fint.
Prøv at søge efter noget lignende til din pc.