/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Snedker Peter Holm, København
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 03-01-11 19:04

Hej alle - godt nytår.

Peter Holm blev viet i Vor Frue kirke, København den 16. september 1785 med Inger Marie From. Er der nogen der kan hjælpe mig med tydningen af teksten efter deres navne?

Jeg har en ide om at han var enkemand - efter de andre brudgommes navne (sidst i linien) står der u.k. (måske ungkarl) efter Peter står der et 1tal.

mvh
Finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-01-11 19:31

måske skulle du nævne AO kirkebog, sogn og nummer?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 03-01-11 19:32

Når du ber om hjælp til tydning af en tekst, må du gi os teksten.

Dvs. hvilken kirkebog, årstallene for bogen og hvilket opslag det er.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 03-01-11 19:32

To sjæle, en tanke

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 03-01-11 19:34

Hej.
Tror at efter Peter Holm står at han er Skræder Svend.
og efter Inger Marie From står at hun er fra Englgaard ??? Pige
hilsen Jytte

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 03-01-11 19:59

Ja ja ja - det er først på året

Vor Frue København AO 1775-1813. Opslag 42, højre spalte.

Kan se jyttemor er på sporet af noget - men hvor ligger Englgaard? og hvad står der før pige?

mvh
Finn

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 04-01-11 07:45

Mit forslag er Teglgaards Stræde.

Se denne FT:
Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Nørre Kvarter, , Teglgårdsstræde 232, 8, FT-1787, C0684
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Holm 38 Gift Hosbonde Skræder Svend
Inger Maria From 42 Gift Konen
Johan 10 Ugift Barn af Mandens 1.Ægteskab
Bernhardt Friderich Cornelius 5 Ugift Barn af Mandens 1.Ægteskab

Kommentar
Fra : bronno

Dato : 06-01-11 15:36

stka har helt ret. Der står Teglgaards Stræde. Der er der ingen tvivl om, når der sammenlignes med andre steder hvor der helt tydeligt står Teglgaards Stræde.

Der er da også 3 født i Vor Frue sogn kaldt Inger Maria(e) henholdsvis 29/5 1744, 31/7 1745 og 18/9 1745. Måske er det en af dem.