/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Familietur til Thailand
Fra : Jaffe123
Vist : 1410 gange
100 point
Dato : 02-01-11 12:02

Vi er en famillie på 2 voksne og to børn (pt 7½ og 4½) der har planer om at tage til Thailand om et år eller to. Vi regner med át være der i ca 6 uger, og skal selvfølgelig rundt, men det primære fokus bliver nok fred og ro sammen. Tanken er derfor at vi kommer til at bo 2-3 forskellige steder.
Vi har derfor nogle spørgsmål:
1. Hvor meget skal vi ca regne med at have pr. dag? Vi forventer at skulle bo i rimeligt, men uden luksus.
2. Det bliver pga. skole om sommeren vi vil rejse. Er det et skidt tidspunkt?
3. Er der nogle steder der er gode / dårlige at rejse med børn?
4. Andet man skal være opmærksom på?

Håber at i kna hjælpe os.
Venlig hilsen Jesper

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-11 12:27

Ja der er meget at tænke på. Undgå de deciderede turiststeder. Der er for kedeligt i længden og også væsentlig dyrere. Men I skal ikke søge langt væk fra alting, for så er der ikke de faciliteter i måske får brug for. Tænk jer om to gange inden i vælger Thailand til så langt ophold med børn.

Der er væsentlig bedre steder i Sydøstasien. Bali,
Lombok eller Saravak er bedre efter min mening. Her er klimaet også mere konstant året rundt uden decideret monsunregn, som ikke er rar i Thailand om sommeren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-11 12:29

Glemte at skrive at Balineserne nærmest forguder børn, og de får lov til alting uden påtale.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 02-01-11 13:45

Da jeg sidst var i Thailand brugte jeg Scan Asian Tours
Det er et enmandsrejsebureau ved Kittiya
(Reventlowsgade 18, 1651 33 79 18 13 )?
Hun finder en god billig rejse hver gang.
-
Det er besværligt og ikke hensigtsmæssigt at forsøge at undgå turiststeder.
-
Jeg vil foreslå at starte og slutte rejsen med nogle dage i Bangkok.
Brug Thai airwayes så får i transport til hotel hvis det bugges sammen med biletten.
Der er langt fra airport til Bangkok en lille time i bil.
-
Tag flyveren mod syd og bo på et ar de mange resorts der nede.
find dem på nettet.
-
Hvis i har mod på det så er det også værd at bevæge sig nord på. men sørg for at få god
vejledning og planlæg grundigt.
-
I bangkok fandt vi en taxa som vi hyrede hele dagen for 200 kr. vi blev kørt rundt til de væsentligste touristattraktioner og kørt til og fra spisning/underholdning han fandt til os.
-
Det er ikke meget dyrt i Thailand. Men det kan er besværligt at hæve penge nok så hav godt med kontanter med der er en lav maksgrænse for hvor meget man kan hæve og nogle gange går der flere dage før man kan hæve igen.
-
I kan også finde en penneven i bangkok prøv på nettet.
Det gjorde jeg med stor succes.
-

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 02-01-11 16:34

Hejsa Jesper,
Jeg kan kun varmt anbefale Thailand og ville måske vælge januar for at få det bedste vejr. Vi har været der 9 gange med familien og "svigermekanikken" har også været med 2 gange. Vort forslag vil være at tage til Ao Nang Beach og eller Kho Lante du og børn kan få en tryg og sikker oplevelse. Send mig en PM hvis du vil have yderligere oplysgodt stedninger. Phra Nang Inn er et rigtigt godt familie sted og jeg skal gerne hjælpe med de rette værelser. Nu er der kommet en Mac Donnald i byen.Næste tur går længere sydpå - jeg skal lige se hvide hajer

Bluesky

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 02-01-11 19:14

1. I bestemmer selv helt hvad det skal koste. Der er udemærkede lokale og kørende (knallert) restauranter overalt. Priser mellem 4-12 kr pr portion. Turist steder er selvfølgelig de dyreste, men prøv lidt af hvert.
2. I kommer ned i lavsæsonen, ikke så mange turister - helt fint. Gå efter Guesthouses istedet for hoteller. På den måde kommer i tætter på Thaierne, og de vil gerne springe rundt for at gøre jer tilfredse. Mange guesthouses har pool og breakfast. De er billigere og i kan altid få gode tips og fif.
3. Bangkok kan være lidt af et kulturschok. Larm, os, varme og et mylder af trafik. Her skal passes på børnene. Pattaya centrum i aftentimerne er nok heller ikke stedet for børnene.
4. Masser af ting, helt afhængig af hvor i skal være.
Ellers send en PM, vil gerne hjælpe - har boet i Thailand 14 år, med turister som speciale.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-01-11 23:15

Citat
Vi er en famillie på 2 voksne og to børn (pt 7½ og 4½) der har planer om at tage til Thailand om et år eller to.

Det overvejede du også for 4 år siden,.......
hvis du har glemt det,.. er linket her,
http://www.kandu.dk/Spg100872.aspx

nå,.. men hvis 'drømmen' går i opfyldelse denne gang,
vil det være en rigtig god idé, at lære noget Thai sprog,
jo mere du/i fjerner jer fra 'storby/by områderne/turiststederne',.. jo vigtigere er dét,
selvom Thaierne er flinke og hjælpsomme,.. kan det ikke rigtig opveje deres manglende
interesse/kendskab til Engelsk,.. det er mildt sagt elendigt,
og kan overhovedet ikke sammenlignes med europæiske feriesteder,

du kan end ikke regne med at en taxi chauffør kan Engelsk,.. du er nød til at spørge ham,
til gengæld er taxi kørsel ufattelig billig,.. en tur fra Bangkok (Suvarnabhumi) lufthavn,
til byens centrum,.. koster omkring 50 - 60 kr.... en strækning på ca 35 km, !
i DK ville samme tur nok koste i nærheden af 1000 kr.
men,.. KANDU.dk er nok ikke det bedste sted at søge info om Thailand,
her er nogle links, hvor du kan finde svar på (næsten) alt omrking Thailand,
der har du mulighed for at komme i kontakt med (Thai) 'husejere'/lejere,.. !!!

bortset fra flybiletterne,.. er leje af hotelværelser nok den største udgift,
det er langt billigere at leje et hus,.. samtidig er beliggenheden/omgivelserne betydelig bedre,
lejer du/i fx et hus i Hua Hin, som 'basis' kan i tage på ture derfra,
i år åbner der fx en færgerute til Pattaya, :
http://www.thailivingferry.com/
http://www.huahin.dk/

http://www.thaiguide.dk/
http://thaiguide.dk/forum/aktemner.php
http://www.dansk-thai.dk/news.php
http://www.dansk-thai.dk/forum/index.php
http://www.thailand.dk/
http://www.thailand.dk/forum/index.php

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 03-01-11 19:43

Ak ja, hvor man dog kan komme til at blive gammel, når drømmene udskydes, og man ikke længere selv kan huske de spørgsmål man har stillet tidligere
Dejligt med en masse links. Dem må jeg se at få kigget på.
Hvordan ser det i øvrigt ud mht. at rejse i sommerperioden. Jeg er klar over at det er lavsæson, men betyder det at det p..... ned hele tiden, eller er det OK at rejse der???
Jesper