/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Image film til avi film
Fra : funny927
Vist : 654 gange
50 point
Dato : 01-01-11 15:26

Hej ...nogle film er image film altså ligesom en cd Men jeg har et plasma tv hvor jeg ser alle dem film jeg downloader via en ekstern harddisk.. Men når det er en image kan jeg ikke se den
Kan man få et slags brænder program som kan brænder fra cd til computer fil

på forhånd tak

VH Andreas B

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-01-11 16:36
Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 01-01-11 19:48

Hej funny927

Du kan bare installere et "Virtual cd/rom drev"
Udpakker dine image/billede filer og herefter kan du se/installere valgte image/billede fil.
Det sparer dig for en masse cd/dvd skriver og er nemt at bruge. Men du kan selvfølgelige også brænde de vigtigst image/billede filer ned på en cd/dvd skrive, da der ikke er nogen garanti for at harddisken går i stykker.

Men prøv at installere DAEMON Tools og brænd eller mount image/billede filen.
http://daemon-tools.en.softonic.com/

Du skal nok genstarte computer før du kan bruge programmet....

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 02-01-11 12:35

Du kan sagtens lave et image om til et format, dit TV kan læse. Brug f.eks. ImgBurn. Eller check andre programmer her:

http://www.techsupportalert.com/best-free-cd-dvd-burning-software.htm#Quick_Selection_Guide

Men jeg er enig med McBobo at du nok lige bør checke DVD emulering med Daemon først, for hvorfor rode med alle de skiver - det var vel derfor du købte din harddisk afspiller!

Kommentar
Fra : funny927

Dato : 02-01-11 18:14

Citat
Du kan sagtens lave et image om til et format, dit TV kan læse. Brug f.eks. ImgBurn. Eller check andre programmer her:

http://www.techsupportalert.com/best-free-cd-dvd-burning-software.htm#Quick_Selection_Guide

Men jeg er enig med McBobo at du nok lige bør checke DVD emulering med Daemon først, for hvorfor rode med alle de skiver - det var vel derfor du købte din harddisk afspiller!

Nej det jeg mener er af sådan en film som skal monteres med dæmon tools på en computer den slag image filer vil jeg godt ha lavet om til Avi filer som ikke skal monteres

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-01-11 19:59

Hvis det er en såkaldt kopi af en DVD = lavet til en IMAGE eller ISO fil,
(((normalt kan de pakkes ud med 7ZIP eller WinRar, til en mappe der hedder vts/ = lyd og billede)))
så skal den konverteres (Ikke brændes) til AVI eller andet, der kan afspille på DIT anlæg = ekstern harddisk .
Kører selv med sådan en extern DIMS, og den kan også kun spille visse fil-formater AVI/ MPEG/ osv
men jeg ser dagligt DVD´r der er omkodet til samme (AVI/ XVID), uden problemer.
Dog er den ikke så glad, for at afspille MPEG formater, så kan den låse sig.
Mangler du et virkelig godt program = kan du jo smide en PM/ = KONTAKT _ mig,
det tager tekst og alt med, som du har brug for, så du kan se din DVD som avi..
på din externe disk.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 25-01-11 20:29

Ok. Men som jeg skrev så skal du altså have et program, der kan læse din IMG eller ISO fil og gemme som AVI. Der findes en hel masse programmer som kan det. F.eks.

http://www.sharewareguide.net/dvd-article/dvd-ripper/how-to-convert-iso-to-avi.html

Eller check Gizmo's side, her kan du læse lidt om programmerne:

http://www.techsupportalert.com/best-free-audio-video-format-conversion-program.htm

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 05-02-11 09:56

Nå, hvordan gik det så?