/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Højreklik
Fra : clou
Vist : 1188 gange
500 point
Dato : 01-01-11 15:09

Godt Nytår til alle

Hjælp mig venligst

Jeg har fået et problem - når jeg Højreklikker på en Fil på Skrivebordet eller andre steder, kommer muligheden for Send til - det gør der også her, men når jeg så vil fuinde Postmodtager, så er den mulighed der ikke (har været der). Hvad gør jeg???????

Har selv prøvet at systemgendanne MEGET langt tilbage, kan ikke komme lægere tilbage, desværre uden held! Har haft problemet tidligere, men da hjalp systemgendannelsen.

Jeg kører Windows 7

På forhånd tak for Jeres ALTID store hjælpsomhed!

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-01-11 15:21

Hvilket styresystem køre din computer med?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-11 16:03

@webnoob - jeg kører Windows /

Clou

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-01-11 16:51

Prøv at tjekke

- Kontrolpanel - Post

og se om windows har dit mail progam angivet til at være standardprogram til afsendelse af mail.
Vh Ben

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-01-11 16:53

Prøv at vælge dit postprogram som standard i "Standardprogrammer > Angiv dine standardprogrammer"

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-11 16:56

@Benjamin.Hansen - har lige tjekket efter din anbefaling, men det ser ok ud

Clou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-01-11 17:08

Det virker vel os til w7

Restore missing Mail Recipient entry to the Send To menu in Windows Vista

http://www.winhelponline.com/articles/179/1/Restore-missing-Mail-Recipient-entry-to-the-Send-To-menu-in-Windows-Vista.html

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-11 18:35

@Klaudi - tak for dit forslag, har nu prøvet at hente det - fik scannet med programmet, og den fandt 3 fejl (det var på Grafikkortet alle 3), men kunne ikke reparere, da det er et betalingsprogram, og det har jeg ikke gjort!

Andre forslag modtages med spænding

Clou

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-01-11 18:54
Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-01-11 21:10

Klik på startmenuen -> skriv "sendto" (uden gåseøjne) og klik på mappen (SendTo) der kommer frem i toppen.
Opret de genveje du vil her, så vil de blive vist når du højreklikker og vælger send til.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-11 21:20

@ostemanden - tak for dit svar, men når jeg skriver sendto - ja, så kommer der absolut intet fra, der står bare: "ingen emner at vise" grrrrr

Clou

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-01-11 22:17

Prøv at trykke og holde windowstasten nede, og derefteer tryk på R (så kør-dialogboksen kommer frem).

og skriv herefter SendTo - så burde der dukke noget op.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-01-11 23:43

Øhh hentet og scannet?

Du skal ikke hente og scanne noget, du skulle læse de 3 metoder til rep af Send To

Method 1
•Login to a user account with administrative privileges.
•Download fixmailrecipient.zip and save the file to Desktop.
•Extract the Zip file contents (FixMailRecipient.exe and Readme.txt) to a folder.

Method 2
•Click Start, type the following and press Enter:
C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo

•Right-click the Mail Recipient icon and choose Copy (Keyboard: CTRL+C)
•Click Start, type the following and press Enter:
shell:sendto

•Right-click an empty area in the folder, and choose Paste (CTRL+V)

Method 3
•Click Start, type control folders and press ENTER
•Select the View tab, and uncheck the following option:
Hide extensions for known file types

•Click OK
•Click Start, type shell:sendto and press ENTER
•Create a new text document (Right-click - New - Text document)
•Rename the text file to Mail Recipient.MAPIMail
•Click Yes when you see the following message:
If you change a file name extension, the file may become unusable.

Are you sure you want to change it?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-01-11 10:34

@klaudi - tak endnu engang for dit forslag - meeeeeeeeeeeeeeen jeg må desværre sige, at Engelsk var desværre ikke det, jeg var mest stiv i - og slet ikke teknisk engelsk - for pokker da!!!!!

Men det ser ud til at jeg må "leve med" at det ikke fungerer, men det er da træls!!!!!!

Clou

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 02-01-11 16:06

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 02-01-11 16:09

Prøv at åbne filen så kommer muligheden

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-01-11 17:00

@kimpetersen - Ja, det har du ret i, den kommer som en mulighed, men ville gerne have den anden mulighed også hvis ikke der kommer et bud på, hvordan jeg får det tilbage, så er pointet dit

Clou

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 02-01-11 18:19

Download fixmailrecipient.zip og gem den på Skrivebordet
http://www.winhelponline.com/fixes/fixmailrecipient_1_1.zip

Pak zip filen ud og kør FixMailRecipient.exe

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-01-11 18:50

@klaudi - det har jeg så lige forsøgt, men får den besked: Adgang til registreringsdatabasen "hkey_classic_root\clsid\{9e56be60-c50f-11cf-9a2c-00a0c90a90ce}InProcServer32" blev nægtet. Hvorfor nu det???????

Clou

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 02-01-11 18:53

Tak for svaret Klaudi. Uanset hvad jeg svarede lige før, så fungerer det alligevel nu - JUBIIIIII - 100000 tak, du har reddet min dag

Clou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-11 21:07

Velbekomme, det kan være du skulle have haft højreklikket på FixMailRecipient.exe
og valgt kør som Administrator, men hvis det virker nu er det da fint