/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon ixus 9515
Fra : brumby
Vist : 400 gange
75 point
Dato : 31-12-10 17:32

Hej. Mon nogen kan svare på hvorledes indstillingen på fruens Canon ixux 9515 skal være for at kunne fotografere, så resultatet bliver i 10x15cm på papir, og ikke 10x13,5cm. Har en Fuji, som har indstilling til 2-3 format. Lars

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-12-10 17:36

Det kan man desværre ikke, der vil altid blive skåret noget af billedet hvis man blot sender det til udprint uden først at redigere det og beskære til korrekt størrelse.

Noget af det man undrer sig over, at fabrikanterne af kameraer ikke kan finde ud af at harmonisere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-12-10 17:39

Hov, glemte forklaringen..altså automatisk bliver printet 10 x 13,5.
Det er hvis man bestiller 10 x 15 cm print , at der skæres af fordi det ikke passer med målene på billedfilerne.

Kommentar
Fra : brumby

Dato : 31-12-10 17:43

Se det svar var jeg jo næsten klar over - men hvad er så bedste alternative indstilling?? Er nemlig ikke helt skrap til det der med pixel den ene og anden vej. Har dog forsøgt med et komprimeringsprogram - og endte med et rimeligt resultat med 800x1200 pixels. Men min Fujifilm har indstillingen 2-3!! Fuji er vel ellers ikke det man praler af at være ejer af?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-10 18:46

Citat
Fuji er vel ellers ikke det man praler af at være ejer af?

De laver gode digicam.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-12-10 19:21

Prøv med dette lille gratis program, det kan beskære i alle mulige størrelser
http://ekot.dk/programmer/jpegcrops/