/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Usb kabel Extern harddisk
Fra : jannicolai
Vist : 1054 gange
200 point
Dato : 31-12-10 12:58

Hej mangler et link til et usb kabel.Det er et hvor der er 2 usb forbundet.Samt et i den anden ende.Det skal bruges til at få strøm nok til extern harddisk.Alle stik er han stik.En der ved hvor jeg kan købe sådan et.Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-12-10 13:04
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-12-10 13:06
Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 31-12-10 13:08

Hej det skal være type a hanstik .Syntes ikke jeg kan se det på den side

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-12-10 13:11
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-12-10 13:14

Citat
Hej det skal være type a hanstik
- vil det sige, at det skal være det store hanstik på alle tilslutninger?

Normalt har en ekstern 2,5" HD altid et mini han-stik på harddisken.

Er det en 3,5" HD du ønsker at tilslutte - normalt kan du ikke hente nok strøm via USB til denne type HD, der skal benyttes en strømforsyning.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-12-10 13:18

Jeg har en extern 2,5" hd som gør det netop på den måde. Den kan køre blot med et kabel, men med fordel kan man montere to da kabler er dobbelt i begge ender. Det er hvad der står i brugsforvirringen, men om det har nogen effekt ved jeg faktisk ikke, har aldrig kunne mærke forskel.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 31-12-10 13:38

Det er en extern harddisk, fra min søns computer .som han fik tilbage.Da hans computer ikke kunne laves.Altså hans oprindelige harddisk der er sat ind i et kabinet .stikket der fulgte med er med 2 usb stik i den ene ende forbundet sammen samt et i den anden ende .Type a han.Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-12-10 14:03
Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 31-12-10 14:16

Nej det er ikke et sådan kabel.Der skal jo være 3 usb stik i det samme kabel. Mvh Jannicolai

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-12-10 14:26
Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-12-10 14:30

Hvis et sådant kabel er nødvendigt for at harddisken skal fungere, så har det nok været leveret med i pakken.
Jeg har et par stykker af dem, som fulgte med det udstyr som jeg har.

Hvis det er 3,5" disk, så skal den vel også have 12 volt, og det er der ikke i USB.
Ellers må du ofre penge på et tilslutningskabel, som er universal til alle typer harddiske, her medfølger der en strømforsyning. Det kan både bruges til 2,5", 3,5", samt SATA og PATA.

Et sådant kabel giver dig mulighed for at komme i kontakt med ethvert løst harddisk og for den sags skyld også CD/DVD drev.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 31-12-10 14:31

Nej det skal være 3 han stik type a.Mvh jannicolai

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 31-12-10 14:35

Du sætter et alm. usb han han kabel til til hunstikket. Så passer pengene

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-12-10 14:37
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-12-10 14:41
Godkendelse af svar
Fra : jannicolai

Dato : 31-12-10 14:41

Tak for svaret bentjuul.Hej vi prøver den løsning.Mvh Jannicolai.Godt Nytår til alle

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-12-10 14:56

Vi har stadig ikke hørt om det er en 2,5" eller en 3,5" harddisk det drejer sig om.

Men bortset fra det så har jeg heller ikke set noget kabel med tre stk type A han. Men det vil kunne løses ved at kombinere et af kablerne fra IBM760's link (den med 2 x type A han + 1 x type A hun) med kablet fra fijala's link. Det kan måske virke lidt Storm P agtigt, men hvis der ikke kommer et bedre bud kan det være brugbart.

Har du foresten prøvet at spørge der hvor du oprindeligt købte hd-kabinettet?

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 31-12-10 17:34

Hej det er en 2,5" harddisk der er sat over i et externt drev