/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
bruger meget benzin ????
Fra : sakura01
Vist : 2982 gange
50 point
Dato : 31-12-10 10:27

Hej
har en pgo pmx sport hvor ringen og trakten er fjernet og så har jeg sat mallosi multivar på kører fint men den sluger benzin.
skal lige siges at der mangler en studs inde i luftfilter kassen den har tidlige ejer savet af og så er udstødningen ikke helt tæt ved cylenderen.
der sidder standart dysse i 72.
mvh sakura01

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-12-10 12:42

Hvad er spørgsmålet ?

Kommentar
Fra : sakura01

Dato : 31-12-10 13:03

Den bruger meget benzin max 15 km literen har hørt de nok skulle køre 30 km literen
det er en 30 scooter.
håber det er til og forstå nu
mvh sakura01

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-12-10 13:09

Når du har pillet ved den, er motorens betingelser ikke optimale.

Hvis man hælder mere brændstof igennem en motor end den kan forbrænde, så fås naturligt forstort forbrug.

De 30 Km/l er fra fabrikentenn, når der ikke er pillet ved den.

Hvis du er fornuftig, kan du tænke lidt på om det er det værd, den er jo ikke ulovlig fordi du har travlt. Så måske kan det på alle områder betale sig at gør den lovlig...

Det er bare et forslag.
vh Ben

Kommentar
Fra : sakura01

Dato : 31-12-10 13:33

jamen har jo ikke tunet den kun fjernet begrænsningeren samme kaburator og cylender dyssen er også standart også udstødningen så kan ikke forstå den halvere forbruget
vh sakura

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 05-01-11 21:31

For meget bezin- halverer forbruget! hm.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-01-11 00:10

Start med at gøre udstødningen tæt ved cylinderen.
Køb en ny pakning hvis det er det der skal til.
Når du sætter udstødningen på igen så sæt alle skruerne på men stram først skruerne ved cylinderen helt fast inden du så strammer de skruer som holder udstødningen fast på motorblokken.

Prøv og se den her animation : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Arbeitsweise_Zweitakt.gif
Noget af benzinen kommer ud af cylinderen men bliver sendt tilbage på grund af den måde udstødningen er lavet på.
Så hvis din scooter er utæt mellem cylinder og udstødning så vil noget af benzinen og trykket komme ud der.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-01-11 00:17

Benjamin.Hansen > På min scooter er det omvendt. Motor betingelserne er bedre når begrænsningerne er fjernet. Mindre støj, mindre varme udvikling, mindre slid, mindre benzin og olie forbrug og dermed mindre forurening og billigere i drift og længere levetid.
Jeg kører op til 46 km/liter uden begrænsninger og op til 36 km/liter med begrænsninger.

Accepteret svar
Fra : simon-ms

Modtaget 50 point
Dato : 07-01-11 19:54

Det er nok den manglende studs i luftfilteret der giver det store benzinforbrug, det samme ses hvis man montere et powerluftfilter, så kan benzinforbruget stige meget kraftigt.

Kommentar
Fra : sakura01

Dato : 08-01-11 11:25

tusind tak for alle jeres gode råd
har nu skiftet studsen i luftfilter kassen,og ny pakning i udstædningen
kan nu se det har hjulpet på benzin forbruget.
vh sakura

Godkendelse af svar
Fra : sakura01

Dato : 08-01-11 11:32

Tak for svaret simon-ms.