/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tonede ruder igen....
Fra : exploit
Vist : 606 gange
20 point
Dato : 12-05-03 16:20

Hey nogen af jer der har prøvet at tone ruderne i jeres bil, det skulle efter sigende være svært... Nogen foreslag....?

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 12-05-03 17:58

Jeg tror ikke det er lovligt her i Danmark. Syntes du skulle check op på det før du sætter himmel og jord i bevægelse.

Kommentar
Fra : PSX

Dato : 12-05-03 19:21

DU SKAL BRUGE MASSER AT SÆBE VAND OG EN GODT SKABBER TIL AT SKUFFER AL VAND UD MED OG DU MÅ GODT SÆTTE 70% TONENING PÅ RUDERNE

Kommentar
Fra : geu

Dato : 12-05-03 22:41

Det er rigtig at du skal bruge sæbe vand, men ikke for meget, for ellers tager det for lang tid om at tørre, og brug nu en blød skraber. Det krav der er fra synshallen er at der skal være min 40% lysgennemgang i dine ruder. Det vil sige at du ikke kan tone dem ret meget med film da de nok er tonet i forvejen. Og det er kun de bagest ruder der må tones, ikke noget med de foreste ruder. Og til sidst er det til en hver tid synsmanden der bestemmer, ud fra deres lille rude med 40% lysgennemgang, om de er for mørke.

Kommentar
Fra : exploit

Dato : 13-05-03 09:29

Okay jeg har godt nok købt med kun 3% lys, hvordan fungerer det med sæben??

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 20 point
Dato : 13-05-03 14:34

Du renser ruden med lidt blød ståluld og vasker den godt. så blander du lidt sæb i vandet og spøjter på ruden og ligger folien på, skære til og sprøjter vand på indersiden og sætter folien på og skraper vandet ud.

Kommentar
Fra : exploit

Dato : 13-05-03 14:51

Okay sindsygt, skal man så bruge sæbevand nedenunder klisteret...

Godkendelse af svar
Fra : exploit

Dato : 13-05-03 14:52

Tak igen Geu, mener du har hjulpet mig tidligere ;D