/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opgradere min PC
Fra : suspiria
Vist : 495 gange
150 point
Dato : 30-12-10 11:08

Hejsa

Jeg vil til at opgradere min 3 år gamle PC.

Jeg har lige købt en Corsair 550W PSU og grafikkortet (som jeg venter med at opgradere) er et XFX GeForce 8600GT 540M 512MB DDR2

Har tænkt på at købe følgende:

Bundkort:
Gigabyte GA-870A-UD3, 870, S-AM3 AMD 870+SB750, ATX, DDR3, USB3.0, SATA 6Gb/s, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16

CPU:
AMD Athlon II X3 450 Triple Core, 3.2Ghz, AM3, 1,5MB, 95W, Boxed (der følger CPU køler med)

RAM:
2 stk Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 Unbuffered, CL9-9-9-24, 240pin, 1.5V

Hvordan ser det ud, kommer det til at passe sammen det hele og er der noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen og godt nytår til alle :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 11:11

Spild af penge at opgradere - det virkede i tidernes morgen, men ikke idag....

Du vil kun få problemer fremfor at købe NY.....

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 30-12-10 11:24

Det er ret billigt at opgradere, hvis compuiteren er 3 år gammel. De kort man sætter ind, er nemlig blevet billige på de 3 år. Så man kan så have en udmærket maskine de næste 2 år, hvor udviklingen viser, at man skal købe en ny og tidssvarende efter de 2 ekstra år. Men jeg synes ikke, man skal ofre mere end 1000 kr.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-10 14:30

Det ser ud som om det kan arbejde sammen det du har fundet, kan du opgradere med det uden at det bliver for dyrt? Selv opgradere jeg for et par måneder siden, det kom til at koste lidt over 1000 kroner og var slet ikke i nærheden af din opgradering, det var en 9 år gammel computer og den kom til at køre som ny igen.
Hvis du kommer bare i nærheden af 3000 kroner så kan det bedre betale sig at købe en ny computer, du kan købe online og få den sammensat som du ønsker, eller du kan købe et færdig byggesæt
Bundkortet i min blev: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=N68C-S

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 30-12-10 14:59

Det vil komme til at koste ca. 1700 kr, men har også lige købt den PSU til 600 kr. Kan ikke forstå det skulle være billigere at købe en helt ny? Det skal lige siges at jeg ikke skal bruge den til at spille på, men til webdesign og almindelige internetbrug.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-10 15:39

En ny vil ikke være billigere hvis du kan opgradere for 1700 kroner, så er det bare at få bestilt stumperne og komme igang, det er ret sjov selv at kunne samle en brugbar computer, husk at passe på statisk elektricitet, det følsomt udstyr du arbejder med