/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
ombygning af telefonapparat
Fra : yearhouse
Vist : 1068 gange
200 point
Dato : 30-12-10 10:27

Måske er det helt hen i vejret, MEN:

Jeg har ikke fastnet mere, men et hav af telefonapparater.
På en måde, syntes jeg det var meget behageligt at sidde med et godt gammelt telefonrør.

Er der en lille teknik-nørd, der kan fortælle mig, om det egentlig skulle være muligt at ombygge et fastnet-apparat til MOBIL-telefon?

Godt nytår, venner
TOM

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-12-10 10:49

Jae til en halv million sådan cirka

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-10 10:50

Så kan den jo ikke være i en lomme

Teoretisk kunne man man måske bypasse tastaturet i en mobil og føre forbindelsen til knapperne på en fastnet, det skal blot være en mobil uden navigationsknap, og tastaturet på telefonen skal have flere taster end 10 stk, som f.eks min gamle B & O.

Det minder mig om at da THansen havde en hel masse mobiltilbehør havde de også en ægte knogle til at tilslutte en mobil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 11:03

Du køber bare en mobiltelefon og lægger ind i fastnettelefonen.....

Resten er blot et spørgsmål om at trække ledninger...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-12-10 11:04

Der findes en centralenhed med navnet ERIFOX, hvor der er plads til 6 lokale linier, hvor den ene linie kan sættes til endørtelefon. Centralen findes i to udgaver, med henholdsvis 1 og 2 bylinier.
Det er muligt, at koble bylinien til en PC, og hermed kan udnytte SKYPE som linie ud af huset.
Du opnår derfor, at du kan bruge alle dine apperater som lokal hustelefon, og samtidig kunne ringe via SKYPE.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-12-10 11:07

Der findes bordterminaler, altså telefoner med almindeligt rør og trykknapper, som bare er forsynet med et simkort

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-10 11:10

Du kunne jo sætte dette "headset" til din mobiltelefon

http://www.thinkgeek.com/gadgets/electronic/7830/

Så er du tilbage i de gamle dage

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-12-10 11:38

Hey KONTOVERDEN
har du et link til sådanne leverandører?

REFI og TEIL: jeg fonemmer en anelse mobber?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 11:42

Citat
jeg fonemmer en anelse mobber

God fornemmelse du har

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 200 point
Dato : 30-12-10 11:50
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 11:57

Ikke dum hvis alligevel mest bruger mobilen derhjemme....

Rimelig pris...

Modtagekvalitet må så komme an på en prøve

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 30-12-10 12:23

Tak for svaret Kortoververden. Lige det jeg skal bruge. Jeg HAR mobil, men gider ikke gå med den....Når jeg ikke er hjemme, er jeg ikke hjemme.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-10 12:58

Okay, nu kom der en på skærmen.

Jeg troede Du ville bygge en mobil ind i et ældre apperat som en slags retro....