/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Forbindelse til NAS
Fra : Headfarm
Vist : 1088 gange
300 point
Dato : 29-12-10 20:03

Hej kloge hoveder
Jeg har en NAS (QNAP TS-219P) som jeg har kørt med et halvt års tid, uden problemer.
Pludselig virker mine faste netværksforbindelser ikke, og jeg kan ikke danne nye.
Jeg får fejlen; "Der kan ikke opnås adgang.."
Jeg kan pinge den, og logge på administratordelen så jeg kan oprette mapper, brugere etc. - men ikke få adgang til filerne.
Det samme er tilfældet med firmaets QNAP, som jeg også har adgang til via internettet, så det er jo nok noget med PC-opsætningen.
Jeg kører Win7

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-12-10 22:30

Har du prøvet at genstarte din router?

Vh Ben

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 30-12-10 11:42

Hej Ben

Da jeg så din kommentar tænkte jeg, Ja - selvfølgelig (hvorfor havde jeg ikke tænkt på det)

Men det hjalp desværre ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-10 12:40

Hvad med en gendannelse af systemet til før problemet opstod.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 30-12-10 13:42

Gendannelse er også forsøgt. Jeg har tre muligheder indenfor de seneste 3 døgn. Ændring til disse giver ingen ændring. Næste mulighed er helt tilbage til oktober, og den virker ikke. Den mangler en fil.
Nu har jeg også prøvet at logge på min NAS-server fra en anden computer (i en anden by) via fjernskrivebord. Det kan jeg sagtens, men det virker lidt åndsvagt at sende alle filer "ud af huset". ;-(
Der er nok ingen tvivl om, at det er min PC der er problemet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-12-10 14:12

Hm...

Det når du kan kan komme på udefra, via en anden PC er der noget der tyder på at det kun er et internt problem på den PC du forsøger at logge på med...
Firewall, deling af netværk, etc.

Du skriver at
Citat
Den mangler en fil.
Hvilken fil er det den mangler?

Har du søgt om filen ligger på din PC blot i en forkert mappe?

Har du prøvet at lave en geninstalation på din PC? At du kan nå den via en browser administration er jo en adgangsvej. Men det er jo ikke den vej din fildelig benytter.

Det virker lidt som om der mangler en fildelingsprotokol...

Jeg tror du på din PC skal lave en geninstatlation af dit SW fra Qnap.

vh Ben

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 30-12-10 19:10

Hej.
Jeg har flere gange haft samme problemer, det eneste der var løsning for mig var at køre cd med driver og program ind igen..
OG så lige en ting til, på et tidspunkt var det min firewall i Kaspersky der spærrede, det løstes ved at sætte netværk til lokal .

bare lige et par tip, som måske kan hjælpe til .
Held og lykke med det.
niss

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 30-12-10 22:02

Hej Niss
Det var et par gode forslag.
Har nu prøvet at;
Deaktivere firewall - iæ (ingen ændring)
Deaktivere virusprogram - iæ
Installere programmerne fra QNAP - iæ

QNAP-finder skriver dog, at den ikke tilslutter, fordi "Fjernnetværket ikke kan nås"

Den ser det tilsyneladende ikke som et lokalt netværk ??? selv om PC og NAS kun ligger een adresse fra hinanden i IP?

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 30-12-10 23:10

Er du kommet til at disable deling af netværket ??

Køre du windows firewall ?? kan du evt. prøve om du kan give specielle tilladelser til dennes adgang
Prøve at tjekke din netværks indstillinger - Netværk og delings indstillinger om der skulle være sket noget der .

Prøv evt.også at køre fejlfinding fra kontrolpanelet af div. eks dit netværk (netværks kort) vælg alle trådløse.

Det er bare nogle af de ting jeg har tumlet med .
Niss

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-12-10 23:39

Hm...

Jeg må indrømme at jeg ikke selv anvender et sådan dyr...

Men jeg ved at Microsoft har anvendt - begrænsninger så som "bruger grupper"...

Kan det tænkes at du har fået ændret på sådanne elementer? Nogen gange kan det være så banalt som forskelle på store og små bogstaver i navngivningen.

Jeg er ved at køre tør for ideer...

Har du mistet muligheden for at nå den ude fra (fra den omtalte eksterne PC vi fjernskrivebord)?

vh Ben